|
|
|
||
Cílem seminářů je zvládnutí základních gramatických jevů potřebných k výuce morfologie a syntaxe v dalších semestrech, dále vyrovnání rozdílů úrovně studentů vzniklých rozdílnými nároky na studium na středních školách (A2-B1). Porozumění slovesným časům a způsobům. Zdůraznění zájmen v roli COD, COI a jako zájmenných příslovcí. Rozdíl COI a předložky. Vazebná slovesa. Schopnost správně použít členy, předložky, vazby. Reagovat na souslednost časovou a podmínkové věty. Schopnost analýzy pomocných sloves a složených časů. Používání latinské a francouzské terminologie.
Last update: Müllerová Eva, PhDr., CSc. (28.06.2017)
|
|
||
Probírání jednotlivých jevů na úrovni A2-B1. Boulares, M.; Frérot, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Niveau avancé. Paris 1997 Bescherelle 1. La conjugaison 12 000 verbes. Paris 1990 Bescherelle 2. L´orthographe pour tous. Paris 1990 Loiseau, Y.; Mérieux, R. Point par point. Exercices de grammaire fr. Cahier débutant. Paris 1997 Girardet, J.; Cridlig, J.-M.; Dominique, P. Le nouveau sans frontieres 3. Paris 1990 Chollet, I., Robert, J.-M.: Orthographe progresssive du français. CLE International 2002 Niveau intermédiaire. Hendrich, j. a kol. Francouzská mluvnice, Plzeň 2001 Last update: Müllerová Eva, PhDr., CSc. (28.06.2017)
|
|
||
Výuka je ukončena zápočtem. Požadavky k zápočtu: Práce v semináři (požadujeme 75 % prezence)+ úspěšné zvládnutí písemného testu (test lze jednou opakovat). Požadavky k ukončení předmětu si případně stanoví jednotliví vyučující podle vlastních úprav náplně předmětu. Last update: Müllerová Eva, PhDr., CSc. (28.06.2017)
|
|
||
1.l´article 2.l´adjectif 3.les négations 4.les temps de l´indicatif 5.le subjonctif 6.le conditionnel 7.l´infinitif 8.le participe présent 9.le gérondif 10.l´adjectif verbal 11.la forme passive 12.l´adverbe 13.les pronoms 14.les prépositions Last update: Müllerová Eva, PhDr., CSc. (28.06.2017)
|