|
|
|
||
This subject is taught in Czech.
Cílem kurzu je seznámení studentů s historickou disciplínou, jejíž poznání prohloubí znalosti získané v úvodu do studia dějepisu a v kurzech českých a obecných dějin. Na úvod budou vysvětleny základní pojmy týkající se vymezení regionu, forem a metod jeho historického zkoumání a postavení historické regionalistiky v rámci české a evropské historiografie, včetně podrobné typologie příslušné literatury. Následné přednášky se zaměří zejména na písemné prameny využívané v oboru, dále pak na prameny kartografické, ikonografické a fotografické.
Náplní seminární části kurzu bude v první fázi práce s edicemi pramenů. Následovat bude detailnější seznámení s vybranými odbornými a popularizačními díly s důrazem na schopnost studentů je samostatně kriticky hodnotit. Podmínkou udělení zápočtu je vypracování recenze práce týkající se studentem zvolené lokality v rozsahu nejméně 3 normostran.
Last update: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2014)
|
|
||
Last update: Beránková Iva, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: The course-unit credit is awarded on condition of eighty-eight attendance at seminars and elaboration of a review of professional or popular work concerning the student's chosen locality in the range of 3 pages. Last update: Beránková Iva, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Pánek, Jaroslav; Tůma Oldřich; et al. (2009). A History of the Czech lands. Prague: Karolinum. ISBN 978-80-246-1645-2. GREGORY 2002: Ian GREGORY, A Place in History. A Guide to Using GIS in Historical Research, publikováno on-line (http://hds.essex.ac.uk/g2gp/gis/index.asp). Last update: Beránková Iva, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Lectures and seminars. Last update: Beránková Iva, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
1. Úvod do HR
2. Typologie literatury v HR
3. Písemné prameny a archivní fondy
4. Kartografické, ikonografické a fotografické prameny
5. Hmotné nemovité prameny a památková péče
6. Hmotné movité prameny a sbírkové instituce
7. Kulturní krajina jako pramen HR
8. Metodologické problémy HR
9. Využití HR ve výchovné a vzdělávací praxi Last update: FOLTYN/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2014)
|