RWCT in Communicative Education - OB2303V06
|
|
|
||
The aim of the seminar is to
acquaint students with the philosophy of the
Reading and writing for
Critical thinking (RWCT) program,
methods of active learning and the
possibilities of applying these methods in lessons
of communication and
composition.
Students will learn how to motivate pupils to want to
write and speak.
Based on their own experience they will find how
writing and discussion
are closely linked to thinking and how they can
be used as a thinking tool at
school. They will learn how to combine the
Teaching of key competencies with
the teaching of Curriculum
studies.
Last update: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Fischer,R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 1997 Učím s radostí.(Ed.N.Rutová):o.s.Kritické myšlení a SbS ČR v Agentuře STROM,Praha 2003 Tomková,A.: Program Čtením a psaním ke krit. myšlení v primární škole. UK, Praha 2007 Hájková,E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. UK, Praha 2008 Kolář,Z.,Šikulová,R.: Vyučování jako dialog. Grada, Praha 2007 Časopis Kritické listy (www.kritickemysleni.cz) Last update: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Aktivní účast (tolerovány 2 absence), pracovní portfolio, anotace 1 knihy z doporučené literatury, esej na zadané téma, příprava na hodinu s využitím metod RWCT. Last update: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (21.02.2015)
|