![]() | On Thursday, September 4, 2025, from 8:00 PM to 10:00 PM, there will be an outage of WhoIs system. This will limit work in IS studium. For example, you will not be able to submit thesis. Subscription to courses should remain unaffected by the outage. We apologize for any inconveniece and we thank you for understanding. |
|
|
|
||
Weber´s notion of authority. Understanding, situation, experience, conceptions and pre-conceptions. Psycho-didactic and phenomenological analysis of an experience, pedagogical performance. The notion of auto - socio - construction according to the French pedagogical constructivism. Transformation and stylization. A higher order of thinking and the cognitive revolution in art education. Analysis of model micro-situations, evaluation of children´s art.
Last update: Erudio ()
|
|
||
SLAVÍK J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-437-3. UŽDIL, J. Výtvatný projev a výchova. 2. vydání. Praha : SPN, 1976. ISBN neuvedeno. Last update: Erudio ()
|
|
||
Teorie: 1) Osobní zkušenost, osobní teorie, teorie, model, ne/přehledné systémy 2) Rozhodování učitele ve výuce výtvarné výchovy, situace a dílo, evaluace 3) Komparativní posuzování hodiny výtvarné výchovy Praxe:1) Konceptová analýza výuky. 2) Zpracování reflextivních bilancí a jejich analýza. 3) Vytváření modelových mikro-situací a jejich reflextivní analýza. 4) Analýza kazuistik z praxe Požadavky k zápočtu: Zápočet - aktivní účast min. 80%, seminární práce: rozbor deníků z praxe, reflexe osobních teorií, analytické hodnocení výtvarných prací
Požadavky ke zkoušce: - Základní studijní literatura: BOURDIEU, P. (1998) Teorie jednání. Praha, Karolinum 1998. ISBN 80-7184-518-3 FULKOVÁ, M. (2007) FULKOVÁ, M.: Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy/ Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace. In Slavík, J. (ed.) Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze: Pedagogická fakulta, 2005, str. 285 - 303. ISBN 80-7290-199-0 FULKOVÁ, M.: Když se řekne?Identita v moderním a postmoderním kontextu. Výtvarná výchova, 2006, 46, č. 2, str. 8-11. ISSN 1210-3691 FULKOVÁ, M.: Když se řekne Gender I. Výtvarná výchova, 2003, 43, č. 4, str. 5-9. ISSN 1210-3691 FULKOVÁ, M.: Když se řekne Gender II, III, IV, V, VI. Výtvarná výchova, 2004, 44, č. 1,2, 3, a VV 2005, 4. 1. ISSN 1210-3691 FULKOVÁ, M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. ISSN1210-3691 FULKOVÁ, M. (2004) Kresba jako komunikace. Sociální a kulturní vlivy v dětském výtvarném projevu. Speciální číslo Výtvarné výchovy Myšlení, tvorba, dialog. JANÍK, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: CPV, SLAVÍK, J. (2005) Mezi osobitostí a normou: proměny české výtvarné výchovy na přelomu tisíciletí. In SLAVÍK, J. (ed.) Obory ve škole. Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik. Studia pedagogica 26. Praha: Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-225-3 SLAVÍK, J. (1997) Od výrazu k dialogu ve výchově - Artefiletika. Praha : Univerzita Karlova - Karolinum 1997. ISBN 80-7184-437-3 SLAVÍK, J. (2001) Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) I. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001. ISBN 80-7290-066-8 SLAVÍK, J.; WAWROSZ (2004) Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001. ISBN 80-7290-130-3 SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. aj. (1998) Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech. Praha : Pedagogická fakulta UK 1998. ISBN 80-86039-70-6 UŽDIL, J. (1976) Výtvarný projev a výchova. 2. vyd. Praha : SPN 1976 VANČÁT, J. (2000) Tvorba vizuálního zobrazení (gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově). Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakl. Karolinum 2000. ISBN 80-7184-975-8
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2007)
|