|
|
|
||
The problems of the learning disability, Manifestations and etiology, pedagogical work with dislectic children;
Last update: Erudio ()
|
|
||
Literatura:
ČERNÁ,M. Lehké mozkové dysfunkce. Praha, UK 1992. MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy učení. Jinočany : H&H, 1995. ISBN 80-85787-27-X PEER, L., REID, G. Dyslexia - Successful Inclusion in the Secondary School. London : David Fulton, 2001. ISBN PUMFREY, P.D., REASON, R. Specific Learning Difficulties. (Dyslexia). Challenges and Responses. London : NFER-Nelson Publishing, 1991. ISBN 0-415-06470-8. RAWSON, M.B. Dyslexia Over the Lifespan. A Fifty-five-year longitudinal study. Cambridge, Massachusetts : Educators Publishing Service, Inc., 1995. ISBN 0-8388-1670-3. REID, G. (Ed.) Dimensions of Dyslexia : Volume 1. Assessment, Teaching and Curriculum. Morray House Publications, 2000. ISBN 0 901580 71 6. REID, G., KIRK, J. Dyslexia in Adults : Education and Employment. John Wiley & Sons, Ltd., 2001. ISBN 0-471-85205-8. REID, G. Dyslexia : A Practitioner's Handbook. 3rd ed. John Wiley & Sons, Ltd., 2003. ISBN 0-470-84852-9. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Specifické poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-8000-7.Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (16.11.2005)
|
|
||
Cíl kurzu:
1. Problematika specifických poruch učení 2. Specializované třídy - pokyny a vyhlášky vztahující se k problematice těchto tříd, rozdíl mezi specializovanou a vyrovnávací třídou, způsob práce učitele s dítětem v této třídě s ohledem na volbu metod hodnocení a tolerance Obsah kurzu:Historie SPU, vývoj poznání, výzkumy, neuropsychologie ve světě a u nás. Etiologie, klasifikace. Klinický popis jednotlivých poruch. Diagnostika SPU z pohledu speciálního pedagoga v PPP a z pohledu učitele - percepčně kognitivní funkce, motorické funkce, didaktické testy a zkoušky. Reedukace dyslexie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a publikace vhodné při práci s dětmi s SPU. Reedukace dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Metody výuky počátečního čtení a psaní, počítání. Specifika reedukace SPU na 1. a 2. stupni ZŠ. Přehled právních předpisů k problematice SPU. Spolupráce s rodiči. Poradenství.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (16.11.2005)
|