|
|
|
||
Basic categories, diagnostic, aetiology, classification of behavior disorders, reeducational process, methods of re education, therapeutic and corrections methods for resocialisation;
Last update: Erudio ()
|
|
||
Procházková, m.: Nové aspekty v přístupech k jedincům s poruchami chování. In Vítková, Integrativní speciální pedagogika. Paido, Brno 1998. Zákon č. 109/2002 Sb. a novela tohoto zákona Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti - mezioborový přístup I.a II. Úřad vlády, 2003.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.01.2007)
|
|
||
Cíl kurzu:
základní orientace v problematice poruch chování Obsah kurzu: Poruchy chování z hlediska etiologického, institucionálního, historického Teze: ##Poruchy chování z hlediska speciálně pedagogického # vymezení základních pojmů # klasifikace poruch chování ## Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti # psychická deprivace # chronická frustrace, konfliktní a stresové situace # patogenní komunikační techniky ## Etiologie poruch chování # multifaktoriální pojetí # teorie zdůrazňující vliv vnitřních predisponujících činitelů # teorie zdůrazňující vliv vnějších činitelů ## Vliv rodinné konstelace na vliv poruch chování # struktura a funkce rodiny #rodina problémová, dysfunkční a afunkční # extrémní výchovné postoje - jejich důsledky ## Náhradní výchova a její alternativy # dětské domovy # pěstounská péče # osvojení # opatrovnictví # SOS vesničky ## Systém výchovných zařízení, jejich organizace a funkce # dětské domovy # diagnostické ústavy # výchovné ústavy # léčebná výchovná oddělení ## Základní principy krátkodobé ambulantní péče # K centra, střediska # krizová centra # Střediska pro mládež # Etopedická centra ## Osobnost delikventního jedince # biologické aspekty osobnosti # poruchy socializačního procesu # subjektivní podmínky delikventního jednání ## Významné osobnosti v převýchovném procesu Last update: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (13.04.2005)
|