|
|
|
||
The personality of visula handicapped. School for visula handicapped. Characterictic of younger, and older school age, puberty and adolescents visual handicapped. Reading and writing of eyesweak an blin. Braill s Key. Kompensation and reeducation of sight.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Keblová, A.: Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima ,1996. Květoňová - Švecová, L: Oftalmopedie. Brno: Paido 2000. Last update: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu: Získat poznatky o speciálně pedagogické podpoře vývoje dítěte se zrakovým postižením, diagnostice vady, podpoře vývoje dítěte a eliminaci senzorické deprivace. Obsah kurzu: Znalost specifičnosti vývoje zrakově postiženého dítěte v raném a předškolním věku, důsledky senzorické deprivace na psychomotorický vývoj, možnosti speciálně pedagogické intervence. Poznatky o systému a formách rané péče (návštěvy spec. pedagoga v rodině, rehabilitační pobyty, ambulantní služby); reedukace zraku - zraková stimulace, pomůcky a techniky zrakově stimulačních aktivit kompenzace zraku - nácvik užívání a rozvoje dalších smyslů výběr předškolního zařízení, speciální mateřská škola, mateřská škola a podpora speciálně pedagogického centra; Speciálně pedagogické působení v předškolním zařízení - reedukace zraku u dětí s poruchou binokulárního vidění. Školní zralost resp. připravenost dítěte na školu Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (25.02.2005)
|