|
|
|
||
Humanic koncept of education. Educational programms in special schools. Pupils as a subject education. Communication - teacher, pupil, parent. Educational principles, methods, forms and means; School classification and evaluation. School documentation, Integration,
Last update: Erudio ()
|
|
||
Černá, M: a kol: Kapitoly z psychopedie, Praha, UK 1995 Badegruruber,B.: Otevřené učení ve 28 krocích, Praha, Portál 1994 Bajo, I., Vašek, Š.: Pedagogika mentálně postihnutých, Bratislava, Sapientia 1994 Canfield,J. a kol.: Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře, Praha, Portál1998 Gyuláné, I.,: Špeciálnopedagogická psychológia, Bratislava, SPN 1976 Cangelosi, J.S.: Strategie řízení třídy, Praha, Portál 1994 Hennig,G. a kol.: Antistresový program pro učitele, Praha Portál1995 Karnsová,M.: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem, Praha, Portál 1995 Kovaliková, S.: Integrovaná tématická výuka, Kroměříž, Spirála 1995 Kyriacou, CH.: Klíčové dovednosti učitele, Praha, Portál 1991 Lang,G. a kol.: Každé dítě potřebuje speciální přístup, Praha, Portál 1998 Mareš, J., Křivohlavý, J,: Komunikace ve škole, MU, Brno 1995 Muller, O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, Olomouc, UP 2001
Petty,G.: Moderní vyučování, Praha, Portál 1996 Průcha, J.: Moderní pedagogika, Praha, Portál 1997 Rhenwaldová, E.:Rodičovství není pro každého, Most, Severografia 1993 Říčan,P.: Agresivita a šikana mezi dětmi, Praha, Postál 1995 Slavík, J.: Hodnocení v současné škole, Praha, Portál 1999 Švarcová, I.: Mentální retardace, Praha, Portál 2000 Učitelé a mentálně postižení, Praha,UK 1986 (Sborník ze semináře Hradec Králové) Vítková, M. a kol.: Integrativní speciální pedagogika,Brno, Paido 1998 Výchovně vzdělávací programy ZvŠ, PŠ, OU, Praktické školy Ward A.: Nový pohled (Mental HAndicap Law for Eastern Europe) Praha, SZOZP 1995 Vybrané články (anotace) z novin a časopisů Speciální pedagogika, Učitelské noviny, Rodina a škola, Efeta, Můžeš. Zákony a vyhlášky MŠMT ČR Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (23.01.2006)
|
|
||
Cíl kurzu: Zákonitosti a specifičnost výchovně vzdělávacího procesu na speciálních školách pro žáky s mentální retardací. Obsah kurzu: Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání žáků. Dítě, žák, učitel, rodič a jejich vzájemná komunikace. Výchovně vzdělávací programy. Edukační realita. Kurikulum. Klasifikace a hodnocení. Žák: subjekt edukace. Škola jako edukační instituce. Vzdělávání žáků mentálně retardovaných: základní pojmy a vztahy, cíle a úkoly vzdělávání MR. Zvláštnosti vyučovacího procesu MR - systém vyučovacích zásad, metod, forem a prostředků ve výchovně vzdělávacím procesu MR. Výchovně vzdělávací proces na základní škole speciální: Vznik a vývoj pomocných škol (PŠ). Učební plány, učební osnovy, učebnice, pomůcky. Klasifikace a hodnocení na ZŠ speciální. Individualizované vyučování. Výuka žáků s autistickými rysy. Speciálně pedagogická centra pro MR. Výchovně vzdělávací proces na základní škole praktické: Analýza dosavadního pojetí ZŠ speciální. Učební plány, učební osnovy, učebnice, pomůcky. Klasifikace a hodnocení na ZŠ praktické. Hospitace ve výchovně vzdělávacím procesu. Příprava učitele na vyučování. Alternativní vyučování. Dokumentace třídního učitele, ředitele školy. Výchovně vzdělávací proces na odborných učilištích a praktických školách: Pojetí OU a PRŠ, jejich struktura a členění. Učební plány, učební osnovy, učebnice. Teoretická výuka. Odborný výcvik. Osobnost učitele - psychopeda. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (08.02.2006)
|