Cíl kurzu: pokračování v přípravě studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické. Získávání vědomostí a rozvoj dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků. Analýza videonahrávek modelových situací v Hv.
Obsah kurzu: Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. Tvořivé osvojování hudebně výrazových a formotvorných prvků. Prvky vícehlasu, jeho nácvik a tvořivé uplatnění ve vokálních, instrumentálních a hudebně pohybových aktivitách. Spojení tvořivých a poslechových činností. Instrumentální a hudebně pohybová aktivita.Hudební pohádka jako integrativní princip.
Požadavky ke zkoušce: Drobné seminární práce # přípravy na hodiny a praktické úkony v průběhu semestru. Hra na zobcovou flétnu v tóninách C, D, F, G dur. Písemná seminární práce # hudební pohádka.
Literature - Czech
Last update: MgA. Jan Christen (28.04.2005)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha:SPN 1985.
PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha: Karolinum 1991.
VÁŇOVÁ, H. Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984.