Dramatic education is a means of personal, social and aesthetic development and also an important teaching method. The course consists of games and exercises of various purposes (warm-up, release, concentration, contact, cooperation, movement and rhythm, imagination, creativity, etc.) and chosen methods and techniques of dramatic education (dramatic games, improvisation, workshops, etc.)
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
Dramatická výchova jako prezentována jako prostředek osobnostního, sociálního a estetického rozvoje i jako metoda ve výuce. Obsah předmětu tvoří průpravné hry a cvičení (rozehřátí, uvolnění, soustředění, kontakt, kooperace, pohyb a rytmus, imaginace, tvořivost aj.). Zařazeny jsou vybrané metody a techniky dramatické výchovy (dramatické hry, improvizace, etudy apod., výchovné drama.
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
Literature - Czech
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: IPOS - ARTAMA, 1999. ISBN 80-7068-105-5
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS-ARTAMA, 1998. ISBN 80-901660-3-2
KOŤÁTKOVÁ, S. aj. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha. Karolinum, 1998.
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
Syllabus - Czech
Obsah kurzu:
Dramatická výchova jako prostředek osobnostního, sociálního a estetického rozvoje
Dramatická výchova jako metoda ve výuce
Základy metodiky dramatické výchovy
Průpravné hry a cvičení:rozehřátí, uvolnění, soustředění, smyslové vnímání kolektivní cítění, kontakt, kooperace, prostor, pohyb a rytmus představivost, imaginace, tvořivost
Vybrané metody a techniky dramatické výchovy
Dramatické hry, improvizace a etudy v práci s námětem a tématem
Rolová hra, charakterizace
Stavba výukového celku využívajícího dramatickou výchovu jako hlavní metodu
Vybrané prvky inscenační práce, školní drama
Základní pojmy z teorie dramatické výchovy
Požadavky k zápočtu:
Aktivní účast ve výuce, závěrečné cvičení
Návrh výukového bloku s využitím postupů dramatické výchovy