course can be enrolled in outside the study plan priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Příprava budoucích učitelů na problematiku integrace dětí se specifickými vzdělávacími požadavky do běžných základních a středních škol. Zvyšování kompetence učitelů VVP při tvorbě individualizovaných vzdělávacích programů v dílčích vyučovacích předmětech.
Obsah kurzu
Problematice integrace dětí a mládeže s pervazivními vývojovými poruchami, resp. autismem do běžných základních a středních škol dosud nebyla ve studijních plánech VVP věnována pozornost. Aktuální se tato problematika stává vydáním Směrnice MŠMT ČR z 6.6.2003 k integraci těchto dětí do všech typů škol. Kurs nabízí přehled o spektru pervazivních vývojových poruch u dětí a mládeže, typologii autistických poruch. Dále rozebírá problémy v sociální komunikaci a v chování těchto dětí. Pozornost je věnována školní úspěšnosti, specifickým dovednostem a schopnostem těchto dětí, a dále problematice školního hodnocení a klasifikace
Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
Literature - Czech
Gilberg,Ch.-Peeters,T.: Autismus-zdravotní a výchovné aspekty. Portál, Praha 1998.
Jelínková,M.: Současnost autismu. Klub Autistik, Praha 1994.
Jelínková,M.: Autismus I.,II.,II. IPPP, Praha 2000.
Schopler,E. et al.: Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Portál, Praha 1998
Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)