SubjectsSubjects(version: 962)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Methodology of French language II. - O02306052
Title: Didaktika FJ II.
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: French
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: DIFJ
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Silva Machleidtová
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Classification: Teaching > French
Attributes: pro 7. semestr
Pre-requisite : OSOZ1F, O02306025
Is pre-requisite for: OSOZ1FB, O02306053
Annotation -
Development of abilities to methodologically transform the syllabus of the subject French in regard to individual and age-specificities of pupils at primary and at secondary achools. Techniques of acquiring vocabulary, gramar, oral and written forms of the French language. Methodological procedures for developing basic language competence. Preparation and evaluation of teaching prectice.
Last update: NEMRAVO (13.04.2005)
Literature - Czech

J. Hendrich a kol.: "Didaktika cizích jazyků", SPN, 1988

H. Boyer: "Nouvelle introduction 'a la didactique du FLE",CLE Int., 1990

Ch. Tagliante: "La classe de langue. (Techniques de classe)",CLE Int.,1994

Last update: NEMRAVO (13.04.2005)
Syllabus - Czech

Jazyková příprava studentů pro vedení hodiny ve francouzštině.

Dovednosti pozorování spojené s analýzou vyučovací hodiny, observační zápis.

Vyučovací hodina FJ, její fáze, struktura a typy. Plánování výuky a příprava vyučovací hodiny. Práce s učebnicí.

Metodické postupy při rozvíjení dovednosti poslechu s porozuměním v hodinách francouzštiny.

Práce s textem. Druhy čtení a metodické postupy při rozvíjení čtecí dovednosti žáků.

Didaktické problémy osvojování produktivních řečových kompetencí. Rozvíjení mluveného a psaného projevu ve francouzštině.

Příprava a reflexe pedagogické praxe I na ZŠ.

Požadavky ke zkoušce:Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 % ). Prostudovat doporučenou literaturu k zadaným tématům. Zpracovat seminární práci k problematice jazykových prostředků (vycházet z prostudované literatury a ze zkušeností získaných během pedagogické praxe).

Last update: Kalfiřtová Eva, PhDr. (27.11.2006)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html