The course contains main questions of project teaching in science, biology and geology at secondary schools: choice of topic, motivation of students, necessity of right proposed project, choice of outputs, evaluation of project, difficulties with realization of projects. After attending the course student should be able to propose a project according specific assignment for given group of students. Course contains also lectures of experts from practice.
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2011)
Obsahem kurzu jsou otázky projektové výuky v přírodopisu, biologii a geologii na ZŠ a SŠ: volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, hodnocení projektu, problémy realizace projektů. Po absolvování kurzu by měl studující být schopen navrhnout projekt podle konkrétního zadání pro určenou skupinu žáků a studentů. Součástí kurzu jsou přednášky odborníků, kteří se zabývají výzkumem v projektové výuce, i učitelů z praxe, kteří mají s realizací projektů zkušenosti.
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2010)
Literature - Czech
Maňák, J. - Švec, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.
Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha : SPN, 1998.
Kubicová, S. Projektová výuka v biologickém vzdělávání na ZŠ a SŠ. Ostrava: Univerzita Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-549-2.
Pouchová, M. -Pavlasová, L. K problematice hodnocení v projektové výuce. Komenský, 2010, ročník 135, č. 1, s. 26 - 29.
Pavlasová, L. - Tarabová, E. Praktické úlohy a projekty z mikrobiologie. Příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010. 51 s. ISBN 978-80-7290-442-6.
docházka (povolena je jedna absence), vypracování vlastního krátkodobého projektu (2 - 6hodinového) z biologie nebo geologie pro využití na ZŠ nebo SŠ, jeho představení na semináři v určených termínech (10 min.) a odevzdání v písemné podobě
Last update: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2010)
Syllabus - Czech
1. Seznámení s obsahem kurzu. Projektová výuka v přírodopisu, biologii a geologii, náležitosti správně navrženého projektu.
2. Příklad modelově zpracováného projektu - prezentace PhDr. E. Tarabové: Mikrobiologický projekt se zaměřením na dodržování hygienických návyků.
3. Prezentace výzkumné práce PhDr. M. Pouchové, Ph.D.: Praktické zkušenosti s projekty ve výuce přírodopisu.
4. Představení vlastních projektů navržených studenty.