|
|
||
Noise pollution, light pollution, problem of hormones in environment, alienation from nature, zoo and green therapy, project education, narrative education, environmental ethic, environmental moral education.
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2008)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele biologie s méně známými problémy životního prostředí a připravit je na případnou roli koordinátora EVVO na školách. Tomuto cíli je uzpůsobena jak metoda výuky, tak požadované výstupy. V kostce se jedná o důraz na rozvoj komunikačních schopností, spolupráce, kritického a interdisciplinárního myšlení a pochopitelně základní orientaci ve složité problematice ochrany životního prostředí. Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2008)
|
|
||
Literatura základní: HADA4, E. Ekologické katastrofy. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů. Praha : Panorama Pyramida, 1990. 99s.
Literatura rozšiřující: BUBER, M. Já a ty. Olomouc : Votobia, 1995. 1. vyd. 120s. ISBN 80-7198-042-1. CAMERONOVÁ, A. Dcery Měděné ženy. Volary : Stehlík, 2005. 128s. ISBN: 80-902707-5-1. CARTER, F. Škola Malého stromu. Praha : Kalich, 2000. 158s. LOVELOCK J. E. Gaia: Živoucí planeta. Praha : Mladá fronta, 1994. ISBN 80-85368-56-0. MÍCHAL, I. Ekologická stabilita. Brno : Veronica, 1994. 2. rozš. vyd. 276s. MÜNDL, K. Zachraňme naději : Rozhovory s Konradem Lorenzem. Praha : Panorama, 1992. 1. vyd. 152s, Bez ISBN. SINGER, P. Osvobození zvířat. Praha : Práh, 2001. 1. vyd. 259s. ISBN 80-7252-042-3. SNYDER, G. Tahle báseň je pro medvěda. Praha : Argo, 1997. 177s. ? Básně tzv. deep ecology. Mnohé jsou jen pro dospělé. Několik je vhodných i pro děti.
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2008)
|
|
||
Výuka bude probíht interaktivní formou. Diskuse bude samozřejmostí. Na počátku každé přednášky bude představen nějaký zajímavý host (ať už odborník nebo zajímavý živočich, či rostlina, či přírodnina) nebo zajímavá aktivita. Na začátku každého cvičení bude ukázka motivace (čtení knížky, poslech hudby, krátký film, hra, činnostní aktivita), kterou budou studenti moci později využít při vyučování. Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.12.2007)
|
|
||
Závěrečnou práci budou studenti zpracovávat ve skupinách (vytvořených vyučujícím) a za pomoci vyučujícího a studentů z ostatních skupin. Mohou si vybrat z několika variant její podoby - PowerPointová prezentace, poster, výzkumná sonda, učební pomůcka nebo příspěvek na ENVIWIKI. Práce bude hodnocena na posledním cvičení nejen vyučujícím, ale také ostatními studenty. Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
|
|
||
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (12.08.2017)
|