|
|
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Subject aim: The primary aim of the subject is to improve social competence of prospective educators, for them to gain knowledge and skills they can put into effect in practice in the field of preventive activities. The secondary aim is to show students spheres of school life in which knowledge of social pedagogy is applicable. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Literature: BENDL,S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha : ISV, 2001. BENDL,S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. BENDL,S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha : ISV, 2004. BENDL,S. Kázeňské problémy ve škole. Praha : Triton, 2004. HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. KOLÁŘ,M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha : ISV, 2001. PRŮCHA,J. Interkulturní psychologie. Praha : Portál, 2004. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha : Triton, 2006. PŘADKA,M.; KNOTOVÁ,D.; FALTÝSKOVÁ,J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno : MU, 1998. ŘÍČAN,P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha : Portál, 1995. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
Požadavky k zápočtu:
Požadavky ze zkoušce:
|
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Syllabus:
|