Overview of theoretical and practical information and skills for teaching PE in elementary schools. Lifestyle, children needs, healthy oriented PE,ontogenesis of kinetic, Motions skills, forms, methods and procedures, organization in PE, interesting forms. Practical work with children and analysis of lessons.
Last update: Erudio ()
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motorIky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)
Aim of the course -
Based on theoreticalandpractical knowledgeandskills forteachingthefirstTVWedSchoolto acquirepractical workwith children.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)
Course completion requirements -
Requirements for completion of the course (credit or exam) are clearly based on the content of the syllabus, the annotation and the studied list of literature in the description of the subject in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.The condition for the completion of the course is a seminar paper within the specified number of processed preparations per hour and successful completion of a written test at least 75%.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Literature -
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dvořáková,H. Školáci v pohybu. Praha: Grada 2012 Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dvořáková,H. Školáci v pohybu. Praha: Grada 2012 Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.
Last update: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (27.05.2019)
Syllabus -
Theoretical courses - physical education in "General education programme for primary education", health, healthy life style, child and its needs, development of motor skills, forms, methods, styles of directing PE. Diagnostic methods. Practice - application of theory using evaluation. Requirements - active attendance, leading a lesson, elaborating three writing plans. Oral exam.
Last update: HAJKOVAJ (19.09.2005)
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Zápočtové požadavky - aktivní účast na seminářích, praktické řízení na vylosované (zadané) téma, zpracování tří příprav na jednotku TV. Zkouška - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace..
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)