|
|
|
||
The main point of the course is to explain content and aims of an absolvent´s portfolio for improvement competence for teaching. The second - to reach the competence of creation and defence of his or hes own portfolio.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
|
|
||
Development of the self-reflection competence and the creation of an absolvent´s portfolio for the examination standard on pedagoggy at the end of studying. Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
|
|
||
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Zápočtové požadavky: aktivní účast na setkáních (100%, v případě neúčasti na některém setkání - náhradní práce), facilitace ve dvojici jednoho zkoumání (angl. Inquiry). Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (09.10.2021)
|
|
||
BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8. BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5. BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3. Michaund, O. What Kind of Citizen is Philosophy for Children Educating? What Kind of Citizen Should it be Educating? Philosophical Inquiry in Education 2020, Volume 27, No. 1, pp 31-45. Další podklady na: www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti www.thephilosophyman.com/circles
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (08.09.2021)
|
|
||
workshops Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
|
|
||
Portfolio as an implement for self-education and the base for evaluation Absolvent standard of primary school teacher profession Curriculum vitae in teacher profession Analyses and reflection of selected essays and school tasks Defence of absolvent´s portfolio How to work with a teacher´s portfolio, profession development of a teacher Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
|