Students will gain competency in planning, realization, reflection and assessment of drama education in primary and pre-school facilities, deepen the competence to self-reflection. The basic means of gaining these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the subject of Theory and Didactics of Dramatic Education.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 6 hodin - praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin, příprava na prezentaci vlastní praxe: 14 hodin
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
Aim of the course -
Students will gain competency in planning, realization, reflection and assessment of drama education in primary and pre-school facilities, deepen the competence to self-reflection.
The basic means of gaining these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the subject of Theory and Didactics of Dramatic Education.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
Literature - Czech
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha:AMU2004,223stran.ISBN80-7331-021-X. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTONOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003,
Active participation in observation and reflection of activities.
Planning, implementation and reflection of individual activities and teaching units based on the school's SEP, class plans and respecting the framework plan of activities The practice of drama education II.
Submission of written materials:
- a description of how dramatic education is incorporated into the school's SEP
- Activity plans and reflex hours
- notes on the diagnosis and assessment of individuals and classes in dramatic education, the style of teacher work,
- other lessons and lessons learned, lessons learned and suggestions from the recommended literature
Drawing up the final written considerations.
Demonstrate the ability to talk about suggestions from the recommended literature - an oral interview before granting a classified credit.
100% attendance, absence due to illness will be replaced by an agreement with the supervisor.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
POŽADAVKY K ZÍSKÁNÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU:
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností.
Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II.
Předložení písemných materiálů:
- popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy
- plány činností a hodin s reflexemi
- poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele,
- další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy.
Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu.
100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.11.2018)
Syllabus -
1 / Introduction to the Problem,
2 / Attentions of faculty teacher
3 / Implementation of a lesson based on the current issue, topic, class / school trip, social relations, class life /.
4 / Implementation of a lesson based on the currently taught subject and expected outcomes / cooperation with the teacher / teacher.
5 / Realization of lesson inspired by literary text / fairy tale, reputation, short story, poetry, fable.
6 / Realization of a lesson in which the dramatic education will be connected with other aesthetic-educational subjects (VV, HV, pohybová).
7 / Implementation of the Structured Drama - realized with regard to the possibilities and experience of the given age category of children. / inspiration: historical theme, literary text, social relations, etc.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
1/ Úvod do dané problematiky.
2/ Náslech u fakultního učitele.
3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/.
4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/.
6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/.
7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./
Last update: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
Entry requirements - Czech
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.