SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2010/2011
   Login via CAS
Sight singing and Ear Training II - O01308112
Title: Intonace a sluchový výcvik II.
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009 to 2011
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / 15 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Explanation: rok 3, semestr 6 (pětiletého studia) - obor ZŠ specializace HV
Old code: INSV
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. et Mgr. Jana Veverková
prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Jan Zástěra
Pre-requisite : O01308055
Opinion survey results   Schedule   Noticeboard   
Annotation
The development of intonational skills in major keys. Improvement of intonational precision in singing and hearing analysis of horizontal and vertical notes arrangements (melody and chords).
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
Aim of the course - Czech

Schopnost pohotového čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis stupnic, intervalů, akordů, rytmicko melodických úryvků a lidových písní.

Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
Literature - Czech

Povinná literatura pro práci v semináři:

PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X - pouze vybrané stránky a cvičení (viz požadavky ke zkoušce a sylabus).

Učebnice pro 5. ročník základní školy. M. Lišková, SPN 1998.

Doplňující materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Písničky v moll I, II. Sborové skladby doplńující probíranou látku.

Literatura doplňující: Kolář,J. - Váňová,H. - Duzbaba,O.: Počátky tvořivé intonace. PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. III. díl.

Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.01.2020)
Requirements to the exam - Czech

Průběžně: intonace notových materiálů ze skript, písní a sborů. Sluchová analýza vycházející z probrané látky. Rytmická cvičení. Maximálně 2 absence.


Požadavky ke zkoušce:

Písemný test zahrnující látku 1. a 2. semestru: stupnice, durová, mollová aiolská, harmonická, melodická, dórská, lydická, mixolydická, pentatonická dur a moll. Základní intervaly čisté a velké a m. 2, 3, 6, 7. Dominantní (tvrdě malý) a tvrdě velký septakord, kytarové značky C, cm, cdim, C7, C7+. Zápis mollové písně ( zadání jedné z připravených pěti).

Ústně:

1. Zpěv všech probraných stupnic od daného tónu - durová, mollové, církevní, pentatonické - jmény not. Zpěv v mollových tóninách - viz zaslané materiály: Intonace v moll - úvod na solmizační slabiky a vokály. Písničky v moll I, II jen na text.

2. Intonace zadaných cvičení ze skript: S. Pecháček I - s. 56-63 (výchozí intonační modely na vokál, všechna cv. č. 1 solmizačně, všechny písničky). Intervaly: s. 115, cv. 8, 9. 

3. Orientační znalost písní z  učebnice hudební výchovy pro 5. ročník základní školy (u vícehlasých všechny hlasy). U zadaných písní umět vytvořit akordy (dur, moll, D7). Zazpívat cv. na solmizaci na s. 21, 62, rytmická cvičení v učebnici.

Obě části se konají v jeden den, dva opravné termíny.

Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
Syllabus - Czech

1. Opakování durových stupnic. Durový kvintakord s obraty. Intervaly základní na podkladě durové stupnice a obsažených v kvintakordu. Mollové stupnice - tvoření. Vezměte si prosím tyto doplňující materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Písničky v moll I. Písničky v moll II.

2. Mollové stupnice. Intervaly m.3, m.6.  Mollový kvintakord. Kombinace stupnicových postupů a mollového kvintakordu. Vezměte si prosím tyto materiály: Skripta S. Pecháčka I - s. 56-63.

3. Intervaly v.2, m.2., v. 7, m. 7. Septakord tvrdě velký a tvrdě malý. Dominantní septakord v doprovodu písní. Rytmická cvičení.

4. Diatonické modulace. Kytarové značky. Stupnice chromatická, celotónová, pentatonická dur, moll.

5. Církevní mody v lidových písních. Stupnice chromatická, pentatonická dur, moll. Využití v hudební výchově.

6. Zápočtová hodina. První termín zápočtového testu.

Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
Entry requirements - Czech

Zápočet z Intonace a sluchový výcvik I.

Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html