|
|
|
||
The course consists of an analysis of literary works and literary texts applicable in foreign language lessons with a focus on literary-scientific and literary-didactic aspects; analysis of completed projects, which were defended in previous years, which is connected with other ideas from students; analysis of current, currently emerging projects.
Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je příprava na závěrečný projekt spočívající v didaktické adaptaci literárního textu určenému dětskému čtenáři nebo mládeži. Dalšími cíli jsou: získání dovedností v práci s didaktizovanými texty; prohlubování schopností a dovedností umožňujících analýzu knižních literárních textů; prohlubování schopností a dovedností umožňujících koncepční analýzu rozsahem kratších textů, vhodných pro 1. stupeň ZŠ, a to z mnoha různých pohledů. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Sketch and (last December or first January week) presentation of future final project. (Topic, structure, didactization of text from the point of view of literary science and text analysis.) Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
- .KAST, B. Jugendliteratur im kommunikativen Deutschunterrich. Berlin, München, Langenscheidt, 1985. ISBN 3468494335. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Seznámení se závěrečným projektem jako výstupem specializačního studia. Teoretická průprava k projektu: Didaktika literatury - vymezení oboru, vztah k lingvodidaktice a didaktice reálií. Vymezení základních pojmů: literární a čtenářská kompetence. Čtenářská socializace. Seminář: představení závěrečných projektů absolventek a absolventů specializačního studia. Principy didaktických adaptací textů. Seminář: praktické cvičení: práce s poezií se zaměřením na rytmus a melodii. Erich Kästner: Začarovaný telefon. Využití principů recepčně a percepčně orientované estetiky při práci s textem. Seminář: praktické cvičení: práce s pohádkou. Bratři Grimmové: Červená Karkulka. M. Baltschneit: Zajícův poklad. Využití alternativní pedagogiky v kombinaci s využitím různých uměleckých výchov (různých technik) při práci s textem. Humanistická pedagogika a pedagogika gestaltu ve vyučování cizímu jazyku. Praktické cvičení: Práce s dobrodružným románem. E. Kästner: Emil a detektivové. Využití médií. Film a literatura ve vyučování cizímu jazyku. Seminář: práce s literaturou a uměleckým textem. A. Steinhöfel: Rico a přízraky. Práce s textem v klasických vyučovacích jednotkách versus projekty. Seminář: Téma II. světové války jako téma pro malé děti? J. Loske: Sadakos Kraniche. Literární reálie. Seminář: Advent a Vánoce jako součást literatury ve vyučování němčině jako cizímu jazyku. Poslední prosincový týden 2019: prezentace rozpracovaných závěrečných projektů I. Představení závěrečných literárně didaktických projektů absolventek rozšiřujícího studia (modul celoživotního vzdělávání). Leden 2020: prezentace projektů II. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|