|
|
|
||
Linguistic competences and tools, their relation. Thematic and operational focus of the course. Requirements of grammar and vocabulary selection in primary school. Achievment levels in specific stages of primary education. Methodological principles in the process of foreign language acquisition. Communicative approach in modern foreign language learning methodology. Ways of presentation and consolidation. Typology of activities. Drama techniques in classroom teaching. The course has been taught in German.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Základní literatura: HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988., BENEŠ, E. Metodika vyučování CJ. Praha : SPN, 1969., CHODĚRA; RIES Didaktika vyučování CJ. I. a II. díl. Ostrava : 1999/2000. Doporučená literatura: WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. DAUVILLIER, CHr., LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. Fernstudieneinheit 28. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2004. ISBN 978-3468-49646-2. EMMERICH, S., COLOMBO, F. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Grundstufe). Recanati: ELI, 2002. ISBN 978-88-8148-823-0.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: - aktivní účast na semináři - plnění průběžných úkolů - ústní zkouška (Lingvodidaktika I a II) Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
- Řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich vzájemný vztah. - Tematicko-funkční zaměření učiva. - Požadavky na výběr gramatického a lexikálního učiva na 1. stupni základní školy. - Výstupní úrovně jednotlivých etap výuky na základní škole. - Metodické zásady spojené s procesem osvojování cizího jazyka. - Komunikativní orientace v současném pojetí výuky cizím jazykům. - Prezentace a fixace učiva. - Typologie cvičení. - Dramatizace jako jedna z forem výcviku řečových dovedností. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|