SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Integrated Pupil in a Common Czech Language Lesson - O01303623
Title: Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D.
Pre-requisite : O01303026, O01303149
Is co-requisite for: O01303625, O01303236
Is incompatible with: O01319185, O01110612, O01313171
Annotation -
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2020)
Work with the integrated pupil in the Czech language lessons, various handicaps require various work methods (blind, deaf children, physical handicap, dyslectic children etc.)Cooperation between the teacher and the assistant of the child, integration among other children. Special teaching materials, textbooks. Cooperation with the parents of the child with the handicap.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (09.08.2021)

V případě on-line výuky budou semináře probíhat prostřednictvím platformy MS Teams. Link na připojení ke konkrétní výukové události bude všem přihlášeným zaslán nejpozději den před každým seminářem prostřednictvím SISu (na uvedené emailové adresy).

Literature - Czech
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (09.08.2021)

Základní literatura:

Štěpáník et al. (2020). Školní výpravy do krajiny češtiny (didaktika českého jazyka pro ZŠ a VG). Praha: Fraus. ISBN 978-80-7489-595-1.

Štěpáník, S. et al. (2019). Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi (The relation of language and communication in Czech-Slovak-Polish reflection). Praha: Karolinum - (konkr. Eliášková, K. (2019). Úskalí tradičního vyučování mateřského jazyka ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, s. 191-211).

Eliášková, K. (2018). K výuce mateřského jazyka u žáků s kombinovaným postižením. Didaktické studie, s. 135–144.

Eliášková, K. (2017). Výuka českého jazyka na středních školách u žáků se zrakovým postižením. Praha: Nakladatelství PedF UK.

Eliášková, K. (2017). Využití 3D modelů ve slohové výuce žáků se zrakovým postižením. Didaktické studie, 9(1), s. 67–71.

Lechta, V. et al. (2016). Inkluzivní vzdělávání. Praha: Portál.

Pišlová, S. (2010). Jazykové hry. Praha: Fortuna.

Pišlová, S. (2012). Pomůcky pro všechny děti aneb Radujme se při češtině. Speciální pedagogika, ročník 22, číslo 3, s. 241–247.

Doporučená literatura:

Hlebová, B. (2016). Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteĺov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity.

Houser, P. (2002). Hry se slovy a jazykem. Praha: Portál.

Jošt, J. (2011). Čtení a dyslexie. České Budějovice: Grada Publishing. 

Katalog podpůrných opatření (http://katalogpo.upol.cz/)

 

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (09.08.2021)

Požadavky k zápočtu

  1. Aktivní účast podle pokynů vyučující (evidence docházky), vzhledem k nízkému počtu seminářů není povolena absence.
  2. Prezentace zadaného zápočtového úkolu (kritické posouzení kurikulárních materiálů či vlastní didaktické pomůcky s ohledem na žáka se SVP) na seminářích nejpozději do 6. 12. 2021. V případě vyššího počtu přihlášených studentů bude zpracování zápočtového úkolu zadáno formou seminární práce (domluví se na prvním semináři).
  3. V případě distanční výuky odevzdání písemného zpracování zápočtového úkolu emailem do 17.12.2021, (zápočet leden 2022).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html