|
|
|
||
Medial education as a part of communication; medial literacy; mass
communication as institutionalized process encompassing
the production, dissemination, reception, and interpretation
of public sociocultural discourse; potential impact of media
language upon audiences; representation of social reality through
language; possible motives of the senders in media
institutions; role of audience reception processes; social influence
of the media in contemporary society; media genres
Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Výuka bude probíhat přes zoom. Odkaz na lekci bude zasílán přes SIS. Před prvním seminářem dostanou studenti e-mail s přesnějšími instrukcemi. Podpůrné materiály a odevzdávání prací probíhá přes Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5772 Heslo bude sděleno na semináři. Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Při distanční formě výuky bude výstup nahrazen seminární prací, odevzdání do Moodlu, termín 30. 4. 2021. Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
BURTON, G. - JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Brno : Barrister Principal, 2001. Strachota a kol.: Být v obraze 2. Praha: Člověk v tísni, 2019 Eckertová, L. - Dočekal, D.: Bezpečnost dětí na internetu. Brno: Computer press, 2013. VALENTA, P. - Brom, Z. - Kellerová, I.: Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. Praha: Raabe, 2016. Učebnice mediální výchovy https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5772 https://medialnivychova.fsv.cuni.cz/ http://svetmedii.info/ https://zvolsi.info/ https://manipulatori.cz/ Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Studenti se zapíší do harmonogramu na prvním semináři. V případě distanční výuky bude výstup nahrazen seminární prací, odevzdání přes Moodle, termín: 30. 4. 2021. Přesné instrukce na 1. semináři. Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Témata: 1. Mediální výchova jako jedna z modernizačních tendencí ve výuce; mediální gramotnost a její složky; aktivní přístup k médiím. 2. Vyhledávání informací v médiích; manipulace v médiích, její rozpoznávání a obrana proti ní. Fake news, desinformace. 3. Druhy médií a mediální instituce; funkce médií. 4. Aktivity zaměřené na výběr, analýzu a tvorbu mediálních textů; projekty ve výuce mediální výchovy. 5. Persvazivní prostředky reklamy, tvorba reklamních komunikátů. 6. Různé druhy zpravodajství, zpravodajské hodnoty, infotainment, objektivita. 7. Sociální sítě a jejich vliv na děti. 8. Verbální a neverbální násilí v médiích. 9. Jazyk elektronické komunikace, bezpečná komunikace na internetu. 10. Etika v médiích, etické kodexy, předsudky v médiích. 11. Práce s mediálními produkty v hodinách českého jazyka zejména na 1. stupni ZŠ. 12. Zpracování mediální výchovy v učebnicích českého jazyka pro základní školy. Last update: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (20.01.2020)
|