|
|
|
||
Developmet of care of handicapped and history of special Education, current concept of special education and its position in system of scientis disciplines, basic categories and methods of special education, special schools, integrated Education
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (21.11.2005)
|
|
||
Výuka probíhá standardní prezenční formou. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Písemný test (dle dané epidemiologické situace - ústní zkoušení) . Zpracovaní seminární prace na téma speciální pedagogky (upřesněno na přednášce) Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (13.02.2021)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Brno: MU. 2013. ISBN 978-80-210-6678-6. SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3 SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9 KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. a kol. Učitel v současné škole. Praha: Univerzita Karlova 2010. ISBN 978-80-7308-301-4 ČERNÁ, Marie a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. 222 ISBN 978-80-246-3071-7. HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: 2016, 302 s. ISBN 978-80-7290-619-2. Časopis Speciální pedagogika Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2021)
|
|
||
Obsah: Problematika vzdělávání dětí a záků s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s vadami řeči, s mentálním postižením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit (SVP). Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci inkluzivního vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu. Deficity dílčích funkcí. Speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, pedagogicko psychologické poradny. Soustava výchovně vzdělávacích zařízení. Reedukace specifických poruch učení. Podpůrná opatření pro děti žáky se SVP. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2021)
|