|
|
|
||
The research methodology and relevant resources of the of the comparative education will be introduced. Furthermore, the lectures will be focused on the school systems and curriculum of the primary education around the world, the international educational trends and recommendations of the international institutions (UNESCO, OECD), for example formative assessment, education for citizenship, equity of outcomes in education.The results of the international studies on evaluation of educational achievements will be disscussed.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (03.01.2007)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Povinná: WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2006. 324 s. ISBN 80-7290-269-5. STRAKOVÁ, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta.
Doporučená: PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Přednáška, interaktivní bloky, diskuse ve dvojicích, skupinách, příprava prezentace, samostudium, úkoly v moodle Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (09.04.2018)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě vypracování seminární práce. Zadání zápočtové práce: Vyberte si jeden aspekt vzdělávacího systému, který vám připadá důležitý. a) Zdůvodněte, proč vám připadá důležitý. (Z textu musí být jasně rozlišitelné, zda se jedná o vaše názory či o objektivní data založená na dokladech- výsledky výzkumů, doporučení odborníků). b) Porovnejte tento vybraný aspekt v ČR a v dalších 2 zemích. Uveďte výhody a nevýhody jednotlivých podob (ČR, země A, země B) tohoto aspektu. V této části je naprosto nutné porovnání doložit relevantními doklady. Kriteria: - jednotlivá tvrzení jsou v textu odkazována na relevantní zdroje, zdroje jsou správně citovány - práce je vložena do moodle nejpozději 10 dní po ukončení výuky v letním semestru (jiná forma odevzdání se nepřipouští) Pokud nebude práce zásadně vyhovovat kritériím, nebude studentovi uznána jako "zápočtová". Pokud bude práce obsahovat drobnější nedostatky, může být vrácena k dopracování. Na dopracování má student čas 10 dní po vyžádání dopracování (prostřednictvím hodnocení v moodle).
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.02.2020)
|
|
||
Research methodology Results of the research Information Resources System and curriculum of primary education around the world International trends and recommendations of the international institutions Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (26.03.2013)
|
|
||
Nejsou zadány vstupní požadavky k předmětu. Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|