SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Seminar to final teaching practice II - O01215170
Title: Seminář k souvislé pedagogické praxi II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 0 (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok4
Old code: SSPR
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : O01215169, O01303149
Annotation -
Students analyze their teaching experience from the course Final teaching practice (41-01215270) and inform about them. They recommend the solution of actual practical problems.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (21.02.2023)
Aim of the course - Czech
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o  kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované. Podporuje také rozvoj profesionality kultivací dovednosti sdílet profesní zkušenosti s kolegy a spolupracovat při profesním rozvoji v rámci školy.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (21.02.2023)
Course completion requirements - Czech
100% účast na Semináři k souvislé pedagogické praxi II, zpracování úkolů, vyplněný Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi II
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (21.02.2023)
Literature - Czech

 

SPILKOVÁ,V. , TOMKOVÁ A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů.  Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/

FENSTENMACHER, G. D., SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

HORSKÁ, V.Koučování ve školní praxi, Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.

KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0.

PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.

PÍŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. a kol. Mentoring v učitelství. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty v Praze, 2012. ISBN: 978-80-7290-589-8.

 

Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.03.2017)
Syllabus - Czech

Seminář se zaměřuje na následující témata:
Skupinová reflexe
Komplexní pedagogické a výukové situace
Kompetence k řešení autentických situací ve výuce
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (21.02.2023)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html