|
|
|
||
Students vote one of the course focused on special pedagogical problems
1. Supporting children with special educational needs
2. Suporting of gifted pupils
3. ICT at primary school instruction
The Pedagogical portfolio
The main point of the course is to stimulate students to reflect upon their own path at the Faculty of Education in order to become school teachers. Based on previous learnings, teaching practices, readings and discussions, students will produce knowledge concerning teaching and learning. The course is taught in Czech and English.
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
The Pedagogical Portfolio: Equipped with the abilities of self-reflection and own-knowledge production, students will be able to produce meaningful Portfolios to be used at the Pedagogical Final State Exam. Last update: Bačová Veronika, Mgr., Ph.D. (20.07.2021)
|
|
||
Studijní zátěž: Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Požadavky k zápočtu Práva dítěte ve vzdělávání 1) aktivní účast na seminářích včetně přípravy na ni 2) průběžné zpracování dílčích úkolů
Požadavky k zápočtu Využití dokumentárního filmu při výuce Studenti budou hodnoceni na základě aktivní účasti na seminářích včetně prezentace jejich přípravy na práci s filmem ve výuce. Povolená je jedna absence. Pokud se student ze zdravotních důvodů či z důvodu souvislé pedagogické praxe v rámci studia nemůže zúčastnit dvou setkání, zpracuje seminární práci zadanou individuálně vyučující předmětu. Požadavky k zápočtu Inovativní přístupy a metody ve vzdělávání 1) Aktivní účast na seminářích a příprava na ně. Povolená je jedna absence. Pokud se student ze zdravotních důvodů či z důvodu souvislé pedagogické praxe v rámci studia nemůže zúčastnit dvou setkání, zpracuje individuální práci zadanou vyučující předmětu. 2) Příprava a prezentace zápočtové práce.
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Podle požadavků vyučujících dle specializace Povinná literatura: Úmluva o právech dítěte. Doporučená literatura: DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.Praha: Grada, 1995. HEJLOVÁ,H. Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele. Praha: PedF UK, 2010. HEJLOVÁ, H., OPRAVILOVÁ, E. UHLÍŘOVÁ, J., BRAVENÁ, N. Nahlížení do světa dětí. Praha: PedF UK, 2013. HRADEČNÁ, M., HEJLOVÁ, H., NOVOTNÁ, J.: Práce učitele s právy dítěte. Praha:SVI PedF UK, 1996.
Literatura a zdroje ke kurzu Využití dokumentárního filmu při výuce (Mgr. Dědičová) https://www.jsns.cz/projekty/jeden-svet Doporučená literatura ke kurzu Inovativní přístupy a metody ve vzdělávání (Mgr. Blanka Zemanová) ROSENBERG, M. B., ANTONÍNOVÁ, H.. Nenásilná komunikace v praxi. Praha: Portál, 2020, 262 stran ; 20 cm. ISBN 978-80-262-1651-3. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace - řeč života. Praha: Portál, 2022, 240 s. ; 20 cm. ISBN 978-80-262-1785-5. SUCHÁČEK, P. Empatie učitele – co, proč a hlavně jak. Sociální pedagogika [online]. Zlin: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, 2022, 10 (1), s. 88-93. NaZemi. Global Storyline. Jak vtáhnout děti do děje světa. Voda jako důvod k odchodu. 2016. Dostupné na: https://docplayer.cz/105603461-Global-storyline-jak-vtahnout-deti-do-deje-sveta-voda-duvod-k-odchodu.html Felcmanová, A. PERSONA DOLLS - PANENKY S OSOBNOSTÍ: JAK ROZVÍJET PROSOCIÁLNÍ POSTOJE DĚTÍ. Člověk v tísni. https://www.nenasilnypodcast.cz/ https://www.vostova.cz/environmentalni-zal/
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
The Pedagogical Portfolio Different possibilities of knowledge and knowledge production Correlating learning to be a teacher and content related to learning processes Correlating theory with practice Peer-assessment, self-assessment and pupil assessments Analyses and reflection of selected essays and school tasks Defence of Portfolio Last update: Bačová Veronika, Mgr., Ph.D. (20.07.2021)
|