|
|
|
||
The practice in different kinds of schools, the students observe the teachers and pupils and acquire knowledge of
the age characteristics and individuals features of children (the children with special educational needs - high able
ones and also with learning difficulties). The students become acquainted with different conceptions of teaching, with
different kinds of schools - church , alternative, innovative, private schools etc. The course take place in close
connection with the course of Didactics of primary schools. The students keep a personal reflexive diary, besides
others they write the summary on each practice period.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.11.2019)
|
|
||
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (06.10.2020)
|
|
||
Povinná literatura
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7.
SPILKOVÁ,V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9.
3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2013. http://www.nuv.cz/file/318/
Další doporučená literatura FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. Tituly k alternativním pedagogickým směrům a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.11.2019)
|
|
||
Návštěvy různých typů škol a vzdělávacích zařízení s důrazem na 1. stupeň základní školy. Diskuse s vedením škol a vyučujícími. Pozorování výuky na různých typech škol v návaznosti na základní didaktické kategorie v kontextu společného vzdělávání. Reflexe praktické zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi a studentského pedagogického portfolia. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.11.2019)
|