|
|
|
||
Course follow up the PSE I. and it is focused on improvement of abilities which are necessary
for the practise of teachers occupation.
Content is: ice braking in communication, development of self confidence during communication,
education for tolerance, group reflection and evaluation, the nonverbal communication
with focus at the right posture, practising of having speech in front of the audience,
listening to the others and accepting their opinions.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Rozvoj sebepoznání a dovedností z oblasti intrapersonální a interpersonální inteligence ve vztahu k profesi učitel. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Získání zápočtu je podmíněno: 1. aktivní účastí v seminářích s tolerancí 2 absencí 2. jednou ze dvou variant na základě vlastní volby studenta - prezentace přípravy OSV aktivity pro žáky, popisu její realizace a reflexe v moodle prostředí plus 1 zpětnovazební komentář v diskuzi - prezentace vlastní osobnostního rozvoje skrze s oporou o předmětové portfolio- v zápočtovém týdnu Obě varianty umožňují 1 opravný pokus do konce června na základě individuální domluvy s vyučující. Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Last update: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2012)
|
|
||
metody psychosociálního výcviku, dramatické výchovy, arteterapie, zážitkové pedagogiky, reflexe Last update: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
|
|
||
1. Osobnostní rozvoj
Sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě; druzí jako zdroj informací o mně; moje tělo, moje psychika (temperament, postoje, hodnoty); co o sobě vím a co ne; jak se promítá mé já v mém chování; můj vztah ke mně samé/mu; moje učení; moje vztahy k druhým lidem; zdravé a vyrovnané sebepojetí Seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly, sebeovládání - regulace vlastního jednání i prožívání, vůle; organizace vlastního času, plánování učení a studia; stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení Psychohygiena - dovednosti pro pozitivní naladění mysli a dobrý vztah k sobě samému; sociální dovednosti pro předcházení stresům v mezilidských vztazích; dobrá organizace času; dovednosti zvládání stresových situací (rozumové zpracování problému, uvolnění-relaxace, efektivní komunikace atd.); hledání pomoci při potížích Kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity (pružnosti nápadů, originality, schopnosti vidět věci jinak, citlivosti, schopnosti "dotahovat" nápady do reality), tvořivost v mezilidských vztazích
2. Sociální rozvoj Poznávání lidí - vzájemné poznávání se ve skupině/třídě; rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech; chyby při poznávání lidí Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy; chování podporující dobré vztahy, empatie a pohled na svět očima druhého, respektování, podpora, pomoc; lidská práva jako regulativ vztahů; skupinová dynamika Komunikace - cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání; poskytování zpětné vazby, vedení podpůrného rozhovoru, asertivní komunikace,.. Kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci (seberegulace v situaci nesouhlasu, odporu apod., dovednost odstoupit od vlastního nápadu, dovednost navazovat na druhé a rozvíjet vlastní linku jejich myšlenky, pozitivní myšlení apod.); rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci (jasná a respektující komunikace, řešení konfliktů, podřízení se, vedení a organizování práce skupiny); rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže, konkurence
3. Morální rozvoj Řešení problémů a rozhodovací dovednosti - dovednosti pro řešení problémů a rozhodování z hlediska různých typů problémů a sociálních rolí - problémy v mezilidských vztazích, zvládání učebních problémů vázaných na látku předmětů, problémy v seberegulaci Hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí; vytváření povědomí o kvalitách typu odpovědnost, spolehlivost, spravedlivost, respektování atd.; pomáhající a prosociální chování (člověk neočekává protislužbu); dovednosti rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne Podpořeno projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|