|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (19.06.2018)
CARR, N. (2017) Nebezpečná mělčina jak internet mění náš mozek: analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Praha : Dauphin, 2017. KALAŠ, I. (2011) Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Analytická štúdia. Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2011. Dostupné na: http://www.rirs.iedu.sk/Dokumenty/Spoznavame_potencial_technologii.pdf KALAŠ, I. a spol. (2013) Premeny školy v digitálnom veku. Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá : Prešov, 2013. MPSV (2016) Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020. Dostupné na https://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf MŠMT (2014) Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. Dostupné na http://www.msmt.cz/uploads/DigiStrategie.pdf SPITZER, M. (2014) Digitální demence. Host, 2014.Creative Computing in SCRATCH (http://scratched.gse.harvard.edu/guide/files/CreativeComputing20141015.pdf) PAPERT, S. (1980) Mindstorms. Children, Computers, and Powerful Ideas. New York, 1980. SPITZER, M. (2016) Kybernemoc. Host, 2016. VORDERMAN, C. (2015) Computer Coding. GAMES. Dorling Kindersley Limited : London, 2015. VUORIKARI, R., PUNIE, Y., CARRETERO GOMEZ, S., Van den BRANDE, L. (2016) DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. JRC101254. European Union, 2016 |
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (19.06.2018)
Interactive lectures are linked with activities in LMS Moodle which will include the necessary study materials, the communication environment, and the partial tasks intended for continuous processing by students. During the course the students will solve partial practical problems reflecting the topics discussed.
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)
1. Introduction into a concept of computational thinking. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)
Students in pairs select one of the offered tasks which according to instructions (see the moodle course) they solve and submit as a set of files into moodle. |