SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Group work in mathematics lessons - O01110502
Title: Práce ve skupinách v hodinách matematiky
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2012
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Michaela Kaslová
Pre-requisite : O01310261
Annotation -
Kriteria pro výběr úloh vhodných pro práci ve skupině, hodnocení práce ve skupině, typy kooperace v skupině v závislosti na charakteru úkolu a na složení skupiny.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Aim of the course -

Vybavit studenty potřebnými nástroji pro použití skupinového vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ.

Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Literature -

Aktuální tituly, dále:

Kasíková, H. Vše o skupinovém a kooperativním učení

Kaslová, M. Vše o řešení úloh ve skupinách

Literatura včetně internetové k soutěžím skupin:

Rallye Mathématique Transalpin, Dejte hlavy dohromady

Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Teaching methods -

Seminář formou dílny s diskusí.

Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Requirements to the exam - Czech

80% účast, aktivita ve skupinách i v diskusi, seminární práce na vybrané téma k práci skuin v Matematice s realizací na 1.st. ZŠ

Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2009)
Syllabus -

1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek.

2. Různé typy spolupráce uvnitř skupiny, aktivity čistě kooperativní, kooperativně kompetitivní a podmínky pro volbu úloh.

3. Výběr úloh pro skupinovou práci v jednotlivých ročnících (věkových skupinách), práce s učebnicí, sbírkami, diskuse.

4. Práce skupin a projekty.

5. Práce skupin a diagnostické a terapeutické aktivity.

6. Aktivity jako úvod k novému tématu, pozitiva a úskalí skupinové práce.

7. Specifika skupinové práce v matematice, role analýzy, role prezentace výsledků, hodnocení práce.

Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html