|
|
|
||
Basic principles of a cultivated speech production. Articulation, phonation, respiration. Orthoepy. Rhetoric exercices. Speech production accorded with Czech orthoepic ant orthophonie rules is required.
Last update: Vlčková Jana, PhDr., Ph.D. (07.09.2018)
|
|
||
Aktivní práce na seminářích, průběžné plnění požadavků vedoucího semináře. Docvičení bezchybné artikulace a korektní využívání funkčních zvukových prostředků mluvené řeči. Mluvní cvičení připravené i nepřipravené. 2 povolené absence. Podmínky pro udělení zápočtu: docházka (nejvýše dvě absence); přednesení připraveného projevu na téma vztahující se k obsahu studia; projev může být přednesen s oporou (osnova, prezentace), nesmí však jít o projev čtený; projev má mít délku 10-15 minut; projev musí být přednesen ve spisovné češtině a být prost artikulačních nedostatků; v rámci přípravy na projev přednese uchazeč i kratší, zkušební verzi projevu; závěrečný projev je nutno přednést nejpozději na posledním semináři (18. 12. 2018). Last update: Sojka Pavel, PhDr., Ph.D. (17.09.2018)
|
|
||
HÁJKOVÁ, E. Rétorika pro pedagogy. Praha: Grada, 2011. BRABCOVÁ, R. - VITVAR, V. Mluvený projev ve škole i mimo školu. Praha: SPN, 1986. HAVLOVÁ, I. a kol. Kapitoly z rétoriky. Praha: Karolinum, 1991. KRAUS, J. Rétorika a řečová kultura. Praha 2010. KRAUS, J. Člověk mluvící. Praha 2010. VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha 1995 Last update: Sojka Pavel, PhDr., Ph.D. (17.09.2018)
|
|
||
Lewis, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 2000. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PedF, 2000. ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999 či 2005. Šimanovský, Z. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Praha: Portál, 2002.
Last update: Sojka Pavel, PhDr., Ph.D. (05.09.2018)
|