|
|
|
||
The seminar is aimed at finding and solving problems teaches meet in their everyday practice (basic documents
affecting school education, how to prepare to classes, how to prepare physics experiments/practical work,
evaluation and assessment, how to motivate students in physics teaching and learning, how to cooperate with
colleagues etc.) - starting not from theoretical knowledge of pedagogy and psychology but from concrete
experience of the teacher. Students attending the seminar are guided to discuss presented problems and
expected to participate actively at the seminar.
Last update: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučující. Last update: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (08.10.2017)
|
|
||
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996 Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005 (4. vyd.) Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 2011 Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia.
Last update: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (11.01.2018)
|
|
||
Po dobu distanční výuky (ZS 2020/2021) probíhá výuka online prostřednictvím MS Teams, a to v čase daném rozvrhem. Zapsaní studenti byli o formě výuky informováni a přidáni do výukového týmu v MS Teams.
V případě dotazů kontaktujte vyučující předmětu. Last update: Kácovský Petr, RNDr., Ph.D. (02.10.2020)
|
|
||
What a good teacher, a good school. The basic documents the teacher is required to follow. The role of the teacher at school. Preparation for an hour. Organization class work. Motivation of pupils. Individualisation of class work. Student evaluation (both summative and formative). Last update: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (11.01.2018)
|