Last update: T_KSI (13.03.2007)
There should be 24 (16-32) attendants. The target is to make whole impression of project management of practices software project. The attendants will work in eight person teams in these roles: CEO(HR), CFO, COO, PM, BA, SA, TA, Documentarist. Each lecture will start with short explanation and crux of the matter will be in monitored meetings and presentations focused on improvement of presentation skills, negotiation, persuasion, leadership, organization, document creation, project planning ad calculation. The teams will prepare these documents: RFI, RFP, Offer, Concept, Agreement, Project, Analysis, Solution, Test scenarios, Documentation, Acceptance test, Acceptance protocol. Each material will be opposed, negotiated and confirmed.
Attendants will be classified based on quality of their documents and based on their presentation and discussion contribution.
Last update: T_KSI (13.03.2007)
Seminář je koncipován pro 24 (16-32) posluchačů. Cílem semináře je seznámit posluchače s praktickými aspekty vedení projektu a procvičit jeho řízení na konkrétním softwarovém příkladu.
Posluchači vytvoří přibližně osmičlenné týmy s cílem vzájemně si zadat vytvořit a převzít malé projekty v rolích CEO(HR), CFO, COO, PM, BA, SA, TA, Dokumentarista. Semináře budou zahajovány stručným výkladem a těžiště výuky bude v monitorovaných prezentacích a pracovních poradách s orientací na schopnost prezentace, vyjednávání, přesvědčování, řízení, organizaci práce, tvorbu dokumentu, řízení projektu, kalkulace a plánování. V rámci domácí přípravy pak týmy postupně připraví: RFI, RFP, Prezentaci nabídky, Koncept řešení, Návrh smlouvy, Projekt, Analýzu, Verzi řešení, Testovací scénáře, Akceptační testy, Dokumentaci, Předávací protokol. Jednotlivé dokumenty budou vždy oponovány, připomínkovány a následně schvalovány, archivovány a případně upravovány.
Seminář bude hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě kvality připravených dokumentů a úrovně vystupování v průběhu jednotlivých diskusí v rámci semináře.
Výuka bude simulovat jednotlivé fáze projektu. Posluchači vždy připraví pro další fázi příslušné materiály:
1. Vytvoření týmů (HR pohovory), Zadání projektu, Tvorba RFI (d.cv. odpovědi na RFI a tvorba RFP)
2. Prezentace RFI a zadání RFP, Odpovědi na RFP a dotazy (d.cv. odpovědi na RFP, prezentace nabídky)
3. Prezentace nabídky, posouzení a vyhodnocení nabídek. Příprava konceptu řešení (d.cv. koncept řešení).
4. Analytická schůzka - interní a pak se zadavatelm - vyjednání podmínek. (d.cv. příprava smlouvy; aktualizace konceptu řešení)
5. Prezentace konceptu řešení a schválení zadání. Příprava projektu (d.cv. projekt, zahájení analýzy)
6. Projednání projektu, schválení s klientem. Zahájení detailní analýzy (d.cv. detailní analýza)
7. Prezentace a obhajoba analýzy (změnové řízení - změna zadání), aktualizace konceptu a projektu (d.cv. aktualizace příslušných dokumentů + zahájení vývoje)
8. Vývojová porada (rozdělení úloh, co dělat - "nejslabší máte padáka"´=> cirkulace v týmech) (d.cv. dokončení ve vývoje)
9. Kompletace verze - kontrolní den. Testovací scénáře (d.cv. provedení testování, protokoly o testování)
10. Plánování oprav chyb, druhé testování, koncept dokumentace (d.cv. dokončení verze a testování, tvorba dokumentace, příprava prezentace řešení)
11. Prezentace výsledného produktu (připomínky a schválení); školení - příprava akceptačních testů (d.cv. opravy chyb a dokumentace, provedení akceptačních testů)
12. Kompletace řešení - rezerva (d.cv. dodělání chybějících celků)
13. Akceptace a předání řešení s kompletní dokumentací
14. Vyhodnocení projektů a udělení zápočtů.