Programming I - NPRM018
Title: Programování I
Guaranteed by: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Faculty: Faculty of Mathematics and Physics
Actual: from 2005
Semester: summer
E-Credits: 3
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Class: První ročník M
Incompatibility : NPRM001
Interchangeability : NHIF029, NHIU083, NPRF027, NPRG004
Is incompatible with: NHIF029
Is interchangeable with: NHIF029
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Navazuje na předmět M425 Seznámení se základními problémy, technikami, algoritmy a datovými strukturami používanými v programování.
Last update: ()
Literature - Czech
Topfer: Algoritmy a programovací techniky, Prometheus Praha, 1995

WIRTH: Algoritmy a štruktúry údajov, ALFA Bratislava, 1988

manuály Turbo Pascal

Last update: Zakouřil Pavel, RNDr., Ph.D. (05.08.2002)
Syllabus - Czech

Navazuje na předmět M425, rozdělení látky do jednotlivých semestrů může být rok od roku poněkud jiné.

a) programovací jazyk PASCAL (a jeho verse Turbo Pascal v.6.0 nebo 7.0) - datové typy a representace jejich hodnot v paměti - representace znakových řetězců ve standardním Pascalu a v TP - způsoby předávání parametrů, procedurální parametry - práce se soubory - modularita (unity, make, build, možnost cyklické závislosti) - staticky a dynamicky alokované proměnné, organizace paměti - objektové programování (principy a realisace v TP) - kritický pohled na jazyk.

b) Algoritmy a programovací techniky - efektivita algoritmů a její měření - vnitřní třídění (složitost úlohy a jednotlivých algoritmů) - vnější třídění (typické algoritmy) - lineární spojové seznamy - stromy - vyčíslení hodnoty aritm. výrazu, převody mezi notacemi - metody representace grafů, realisace základních graf. algoritmů - použití generátoru pseudonáhodných čísel - hašování - rekurze a její odstranění - objektově orientované programování - programování řízené událostmi - diskrétní simulace.

Last update: ()