|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (29.09.2020)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (29.09.2022)
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Podmínky získání zápočtu - prezenční výuka:
1. Aktivní účast na cvičeních, povoleny jsou tři absence. V odůvodněných případech lze absence nahradit vypracováním dalších úkolů.
2. Vypracování tří úkolů v průběhu semestru a jejich odevzdání v předepsaných termínech včetně prezentace některých z nich v rámci cvičení. Témata úkolů:
a) příprava a vyhodnocení písemné práce ze zadaného tématu,
b) motivace zavedení konkrétního pojmu školské matematiky (konstruktivistický přístup),
c) tvorba a řešení aplikačních úloh (včetně metodického zpracování).
Podmínky získání zápočtu - distanční výuka:
1) Aktivní účast na online výuce, z výuky se lze omluvit. Dle počtu absencí bude případně stanoveno vypracování dalších úkolů.
2) Písemné vypracování tří úkolů ve stanovených termínech, prezentace některých z nich.
Úkoly:
a) příprava a vyhodnocení písemné práce ze zadaného tématu,
b) motivace zavedení konkrétního pojmu školské matematiky doplněná videonahrávkou,
c) tvorba a řešení aplikačních úloh (včetně metodického zpracování).
Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (29.09.2020)
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK PedF, 2004.
Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2009.
Kuřina, F. Umění vidět v matematice. Praha: SPN, 1983.
Kuřina, F. Matematika a porozumění světu. Praha: Academia, 2009.
Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32.
Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh. Praha: SPN, 1990.
Polák, J. Didaktika matematiky. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2014.
Robová, J. Integrace ICT jako prostředek aktivního přístupu žáků k matematice. Praha: UK, PedF, 2012.
Časopisy Matematika-fyzika-informatika, Učitel matematiky, Scientia in educatione
Názvy a značky školské matematiky. Praha: SPN, 1988.
Slovník školské matematiky. Praha: SPN, 1981.
Current and older textbooks of mathematics for the lower and upper secondary schools.
Curriculum of mathematics, educational programs. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (29.09.2020)
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část předchází ústní části, její nesplnění znamená, že celá zkouška je hodnocena známkou neprospěl(a) a ústní část již nepokračuje. Nesložení ústní části znamená, že při dalším termínu je nutné opakovat obě části zkoušky, písemnou i ústní. Známka ze zkoušky se stanoví na základě hodnocení písemné i ústní části zkoušky.
Písemná část zkoušky se sestává ze čtyř středoškolských příkladů, jejichž řešení je doplněno didaktickými komentáři vztahujícími se k možným obtížím žákům při jejich řešení. Příklady korespondují se sylabem přednášky a s tím, co bylo probíráno na cvičení.
Požadavky u ústní části zkoušky odpovídají sylabu předmětu v rozsahu, který byl prezentován na přednášce. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (29.09.2020)
Some problems of contemporary school mathematics. Argumentation and reasoning, communication and the symbolic language of mathematics. Teaching methods and forms; constructivist approaches.
Different didactic approaches to teaching topics:
• Sets, statements (inductive and deductive procedures, proofs and proving).
• Number, variable, parameter; numerical fields.
• Functions and their properties.
• Trigonometry.
• Equations, inequalities and their systems.
• Problems solving, applications of mathematics. |