|
|
|
||
Practical training during which the student participates in the preparation of activities in non-formal physics
education, is actively organizing them or evaluates it. The student may also participate actively in the preparation
and implementation of other activities such as games. Ideal possibility of practice is organization of physics camp
(for example camp of correspondence seminar). The practice may be composed of multiple one-day events. The
term of practice is up to individual agreement.
Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Předchozí domluva na akci/ích, v jejímž/jejichž rámci dojde ke splnění zápočtu s vedoucím předmětu.
Podíl na přípravě akce/í Minimálně 4 denní aktivní účast na akci Organizace celkem alespoň 5 hodin workshopů, (interaktivních) přednášek s alespoň dvěma různými tématy V případě soustředění/tábora být vedoucím organizátorem alespoň pro jednu hru na dané akci
Zajištění zpětné vazby od účastníků a její zaznamenání (buď ústně na místě, kterou si student sám zaznamená v jejím průběhu, či písemně elektronicky) Potvrzení vedoucího akce, že se student na akci aktivně podílel
Povaha předmětu vylučuje opravné termíny. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Pro přípravu neformálních aktivit a her: příručky a knihy zabývající se neformálním vzděláváním obecně, zpětnou vazbou, sborníky či internetové databáze her… Např. Hranostaj.cz - Sbírka nejen skautských her [online] JIRÁSEK, I.: Zlatý fond her I - Hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2008. HANUŠ R., HRKAL, J.: Zlatý fond her - Hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2011. REIMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2012. NEUMAN, J.: Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 2014.
Pro přípravu workshopů či přednášek odborné texty - ročenky/vzorové úlohy/studijní texty korespondenčních seminářů, historické úlohy/studijní texty Fyzikální olympiády, sborníky Veletrhu nápadů učitelů fyziky, texty o různých výukových metodách fyziky či další texty. Např. Souhrnný sborník Veletrhu nápadů učitelů fyziky [online] DVOŘÁKOVÁ, I.: Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka. (disertační práce) [online] Organizátoři FYKOSu: Archiv letáků a ročenek [online] Fyzikální olympiáda: Přehled studijních textů z Knihovničky fyzikální olympiády [online] Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
The practice is focused on the learner's active involvement in some form of non-formal education in physics. Options for implementation and completion practices are for example physics camps such as organized by FYKOS MFF UK (for high school), Výfuk MFF UK (for secondary schools) and the like. During the training period, student participate in the creation of a program of action, its preparation, ideally is present during entire activity (min. 4 days, in the case of shorter events can be practice fulfilled by multiple events), implements several individual (or team) outputs in the form of workshops or (interactive) lectures and let evaluate his/hers activities by participants and leader of activity. Conclusion of the practice is in a form of self-evaluation questionnaire and discussion with leader of practice. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|