Proseminar of Physics Teaching I - NFUF305
Title: Proseminář výuky fyziky I
Guaranteed by: Department of Physics Education (32-KDF)
Faculty: Faculty of Mathematics and Physics
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Classification: Teaching > Physics
Incompatibility : NUFY115
Interchangeability : NUFY115
Is incompatible with: NUFY115
Is pre-requisite for: NFUF811
Is interchangeable with: NUFY115
Opinion survey results   Examination dates   WS schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Seminář je zaměřen na nalézání a řešení každodenních problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi (základní dokumenty ovlivňující výuku fyziky ve škole, příprava výuky, příprava fyzikálních experimentů, hodnocení a klasifikace, motivace žáků při výuce fyziky, spolupráce s kolegy, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (22.01.2018)
Course completion requirements - Czech

Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.

Last update: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Literature - Czech

Dweck, C. S. (2015). Nastavení mysli: Nová psychologie úspěchu aneb naučte se využít svůj potenciál (1. vydání). Jan Melvil Publishing.

Hendrick, C., & Macpherson, R. (2021). Co funguje ve třídě? Most mezi výzkumem a praxí (2. revidované vydání). EDUkační LABoratoř.

Hrabal, V., & Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál.

Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. EDUkační LABoratoř.

Christodoulou, D. (2022). Sedm mýtů o vzdělávání. EDUkační LABoratoř.

Kompletní příručka pro začínající učitele. https://www.ucitelnice.cz/produkt/25794

Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia. https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/

Třídní učitel a jeho role ve výchovně-vzdělávacím procesu. https://kuhv.vscht.cz/files/uzel/0017037/T%C3%A9ma_11_2.pdf

Last update: Kácovský Petr, RNDr., Ph.D. (24.09.2024)
Teaching methods - Czech

Výuka probíhá formou diskuzí na zadané téma, je očekávána aktivní práce studentů.

Last update: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Syllabus - Czech
  • Jaký je dobrý učitel, dobrá škola (zvědomění si vlastních zkušeností).
  • Bezpečné prostředí.
  • Základní dokumenty, kterými je učitel povinen se řídit.
  • Role učitele ve škole/výuce.
  • Třídní učitel, práce s rodiči.
  • Organizace práce třídy, motivace žáků.
  • Individualizace práce ve třídě.
  • Hodnocení žáků (sumativní, formativní).
  • Syndrom vyhoření a jeho prevence

Last update: Kácovský Petr, RNDr., Ph.D. (24.09.2024)