Practical training of teaching informatics and programming in secondary schools.
For students of "computer science education" (e.g. for future teachers of informatics at secondary schools).
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.04.2019)
První pedagogická praxe z informatiky pro posluchače učitelského studia je zaměřena především na náslechy u
zkušeného fakultního učitele a seznámení se s chodem školy z pozice učitele.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (02.10.2017)
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet se uděluje za úspěšné absolvování pedagogické praxe na přidělené základní nebo střední škole a za následný rozbor praxe s vyučujícím.
Povaha těchto požadavků neumožňuje vypsat opravné termíny.
Literature - Czech
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.04.2019)
Současné kurikulární dokumenty a školská legislativa.
Současná pedagogicko-psychologická literatura.
Učebnice a příručky vztahující se k učivu vyučovanému na škole během pedagoické praxe.
Syllabus -
Last update: G_I (14.04.2006)
Practical training of teaching informatics and programming in secondary schools.
For students of "computer science education" (e.g. for future teachers of informatics at secondary schools).
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (29.04.2019)
Úvodní náslechová pedagogická praxe z informatiky pro posluchače učitelského studia v rozsahu 1 týdne, během které musí posluchač absolvovat 10 vyučovacích hodin hospitací a 2 vyučovací hodiny samostatného výstupu.
Student hospituje ve výuce fakultního učitele a také ve výuce svých kolegů, kteří souběžně konají praxi na téže škole. V průběhu praxe vykoná nejméně dva samostatné výstupy, tj. odučí dvě hodiny. Pomáhá při přípravě výukových hodin, opravách písemných prací, asistuje při výuce v počítačové učebně. Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porady, konzultace, příprava pomůcek apod.).