|
|
|
||
The subject provides a basic insight into the research activities in the field of science education.
Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Students provide a basic overview of ways of science education research. They read critically research studies in the field of science education. They discuss the results of science education research. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Student získá zápočet na základě aktivní účasti v alespoň 75 % výuky. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Stuchlíková, I., & Janík, T. (Eds.). (2015). Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. časopis Scientia in educatione časopis International Journal of Science Education časopis Physical Review Special Topics - Physics Education Research
Doplňková literatura: Žák, V. (2016). Metody sběru dat využívané didaktikou fyziky v mezinárodním prostředí. Scientia in educatione, 7(2), 18-33. Kekule, M. (2014). Obsahová analýza klíčových témat výzkumu v přírodovědném vzdělávání Scientia in educatione 5(2), ISSN 1804-7106. 40-57. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Qualitative, quantitative and mixed method design used in science education research. Research plans used in education research - e. g. ex-post-facto, case study. Data collection methods - e. g. didactical test, questionnaire, interview. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|