The lecture is focused on taxonomy of educational goals, teaching methods, organizational forms an the role of physical experiments in physics teaching in secondary school. In seminars students deal with secondary school curriculum, they work out syllabus fo Physics lessons and prepare for their classes with folow-up presentations.
For the 4th year teacher-trainee students of Mathematics and Physics for secondary schools.
Last update: Svoboda Emanuel, prof. RNDr., CSc. (05.05.2004)
1. Úvod, didaktika fyziky jako vědní disciplína a jako studijní program.
2. Cíle a obsah fyziky na střední škole (taxonomie cílů a jejich vymezování, strukura a obsah středoškolské fyziky, učebnice, metodické materiály, tematické plány, příprava učitele na vyučovací hodinu).
3. Didaktické principy ve výuce fyziky.
4. Metody výuky ve fyzice ( tradiční dělení metod a dělení metod podle obsahu vzdělání, rozbor výukových metod na konkrétním učivu středoškolské fyziky).
5. Pokusy ve výuce fyziky (didaktické funkce, typy a fáze pokusů, konkrétní ukázky a jejioch rozbor, pokusz s jednoduchými prostředky).
6. Organizační formy výuky fyziky.
7. Mikrovýstupy posluchačů.
Last update: Svoboda Emanuel, prof. RNDr., CSc. (05.05.2004)