|
|
|
||
Last update: JANU (07.08.2002)
|
|
||
Last update: RNDr. Dana Fialová, Ph.D. (13.10.2009)
MARIOT, P. (1983): Geografia cestovného ruchu. Veda, Bratislava MARIOT, P., MÜLLEROVÁ, V. (1992): Zeměpis cestovního ruchu. Praha, SPN. CHÁRA, P. (1994): Struktura zahraničního cestovního ruchu v ČR v letech 1980-1993. Diplomová práce. Praha, PřF UK. HRALA, V. (1996): Geografie cestovního ruchu. Praha, VŠE. SOBOTKOVÁ, J. (1996): Cestovní ruch ČR. Diplomová práce. Praha, PřF UK. HOLEČEK, M., MARIOT, P., STŘÍDA, M. (1999): Zeměpis cestovního ruchu. Praha, NČGS. KOPAČKA, L., ŠÍP, J. (2000): Geografie cestovního ruchu. Skripta. Praha, PřF UK. PÁSKOVÁ, M., ZELENKA, J. (2002): Výkladový slovník cestovního ruchu, MMR Praha VYSTOUPIL, J. a kol. (2006): Atlas cestovního ruchu České republiky, MMR Praha, ESF MU Brno PÁSKOVÁ, M. (2008): Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu. Gaudeamus, Hradec Králové VYSTOUPIL, J. (2008): Greografie cestovního ruchu. In Toušek, V., Kunc. J., Vystoupil, J. a kol. Ekonoická a sociální geografie. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., Plzeň, s. 295 - 329 COT (communication, on-line, travel). Nezávislý časopis pro profesionály v cestovním ruchu. 11x ročně. www.vzdelavanivcr.cz |
|
||
Last update: JANU (06.02.2003)
Tourism of the Czech Republic from the geographical point of view is the content of the course. The aim is to introduce the tourism to students as an important branch of the Czech economy, tertiary sector and selected regions, mainly after the year 1989.
Individual lectures relate to: 1. Introduction (theory and methodology; terminology, literature and data, indicators, statistics) 2. Geographical position of the Czech Republic and its impact on the potential, kind, intensity, developmentt, changes and distribution of tourism. 3. Historical development with respect to the both periods after 1948 and 1989. 4. Regionalization (former attempts, forms of tourism, second homes, cathegory of regions and centres of tourism etc.) 5. Conditions of location, selection and realization of tourism. 6. Legislative, organizational and technical frame, enterprises (travel agencies). Individual tourism regions: 7. Prague as a world centre of tourism. 8.-12. Regions of Central, Southern, Western, Northern and Eastern Bohemia. 13.-15. Regions of Southern, Central and Northern Moravia and Silesia. |