|
|
|
||
Last update: JANU (12.08.2002)
1. Object of geography of services, content, position in system of science. 2. Defining, classifying and analysing services. 3. Service industries in the economy. 4. Regional differences of service sector. 5. The location models of service activities. 6. Retailing. References PRICE, D.G., BLAIR, A.M. (1989): The Changing Geography of the Service Sector. Belhaven Press, London. DANIELS, P.W., MOULAERT, F. (eds) (1991): The Changing Geography of Advanced Producer Services. Belhaven Press, London. WRIGLEY, N., LOWE, M. (eds) (1996): Retailing, Consumption and Capital. Longman. |
|
||
Last update: JANU (07.09.2006)
Povinná literatura: PRICE, D.G., BLAIR, A.M. (1989): The Changing Geography of the Service Sector. Belhaven Press, London. Doporučená literatura: BERRY, B. J. L. (1967): Geography of Market Places and Retail Distribution. Prentice-Hall, New Jersey. CIMLER, P. (1998): Lokalizace a provoz maloobchodu. VŠE, Praha. DANIELS, P. W. (1985): Service Industries: A Geographical Appraisal. Methuen, London. DANIELS, P.W., MOULAERT, F. (eds) (1991): The Changing Geography of Advanced Producer Services. Belhaven Press, London. JINDRA, J. (1996): Obchodní firmy. Mezinárodní retailing. VŠE, Praha. MARSHALL, N., WOOD, P. (1995): Services and Space. Key Aspects of Urban and Regional Development. Longman, Essex. McGOLDRICK, P. J. (1995): Retail marketing. Mc Graw-Hill Book Copany. Berkshire. WRIGLEY, N., LOWE, M. (eds) (1996): Retailing, Consumption and Capital. Longman. |
|
||
Last update: JANU (07.09.2006)
Podmínky ke splnění studijních povinností: prezentace zpracování vybraného tématu, aktivní ovládnutí probrané látky. |
|
||
Last update: JANU (07.09.2006)
Volitelná přednáška. Stručný obsah kurzu: 1. Předmět geografie služeb a její postavení v rámci geografických disciplín. 2. Vymezení terciérního sektoru a jeho vnitřní členění. Postavení služeb v rámci ekonomiky, jejich specifičnost a současný význam. 3. Regionální diferenciace služeb. Prostorové aspekty obslužné sféry (základní pravidelnosti, vývojové trendy, Christallerova teorie centrálních míst). 4. Obslužná regionalizace (základní interakční modely). 5. Spotřeba, spotřebitelské služby 6. Geografie maloobchodu - vývoj a současný stav malobchodního sektoru. 7. Geografie maloobchodu – změny v prostorové organizace MO, spotřebitelské chování, moderní metody výzkumu. 8. Retail Impact Assessment – plánování a optimalizace maloobchodních sítí v území. 9. Geografie výrobních služeb – advanced producer services a office location. 10. Veřejné služby a jejich prostorové aspekty, pravidelnosti a vývoj.
V rámci kurzu jsou zařazeny přednášky odborníků z praxe (služby v územním plánování, současné trendy v maloobchodu).
|