|
|
|
||
Cvičení a semináře jsou zaměřeny na rozvíjení náročnějších metod a technik analýzy a interpretace sociogeografických dat ve třech tematických blocích: kvantitativní analýza na úrovni obcí Česka, analýza mikroregionu na úrovni vybraného správního obvodu ORP a kvalitativního výzkumu s využitím tematické analýzy. Last update: Sýkora Horňáková Marie, Mgr., Ph.D. (15.11.2024)
|
|
||
Literatura: Dictionary of Human Geography, poslední edice. COPE, M. (2005): Coding transcript and diaries. In: Clifford, N., French, S., Valentine, G. (eds.): Key Methods in Geography, s. 445–459. CRESWELL, J.W. (1994): Research Design. Qualitative and Quantitative Approach. Sage, Thousand Oaks, 228 s. HENDL, J. (2005): Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, Praha, 408 s. Miklín, J., Dušek, R., Krtička, L., Kaláb, O. (2018): Tvorba map. Ostrava: Ostravská univerzita. 302 stran. MC GUIRK, P. M., O'NEIL, P. (2005): Using questionnaires in qualitative human geography. In: Hay, I. (ed.): Qualitative Research Methods in Human Geography, s. 147–162. OUŘEDNÍČEK, M., NOVÁK, J., TEMELOVÁ, J., PULDOVÁ, P. (2009): Metody geografického výzkumu města. In: Ferenčuhová, S., Hledíková, M., Galčanová, L., Vacková, B. (eds): Město: Proměnlivá ne/samozřejmost. Pavel Mervart/Masarykova univerzita, Brno, s. 93-128. VALENTINE, G. (1997): Tell me about...: using interviews as a research methodology. In: Flowerdew, R., Martin, D. (eds.): Methods in Human Geography: a guide fofr students doing research projects, s. 110–126. Last update: Ouředníček Martin, prof. RNDr., Ph.D. (19.02.2024)
|
|
||
Požadavky pro zápočet: Cvičení a semináře budou rozděleny do tří tematických bloků. Ke každému bloku budou studenti odevzdávat prostřednictvím alikace Moodle samostatný výstup. Tyto výstupy budou tvořit portfolio, které budou studenti prezentovat na závěrečném semináři v anglickém jazyce. Last update: Sýkora Horňáková Marie, Mgr., Ph.D. (15.11.2024)
|
|
||
1. Vstupní informace o kurzu, literatura, požadavky k zápočtu, organizace cvičení (Martin Ouředníček) 2. Česko – sociálně prostorová diferenciace na úrovni obcí I – vstupní seminář a zadání úkolu (Martin Ouředníček) 3. Česko – sociálně prostorová diferenciace na úrovni obcí II – praktický seminář a workshop (Martin Ouředníček) 4. Česko – sociálně prostorová diferenciace na úrovni obcí III – distanční hodina (Martin Ouředníček) 5. Analýza mikroregionu I – vstupní seminář a zadání úkolu (Vít Jančák) 6. Analýza mikroregionu II – praktický seminář a workshop (Vít Jančák) 7. Analýza mikroregionu III – distanční hodina (Vít Jančák) 8. Tematická analýza I – vstupní seminář a zadání úkolu (Marie Sýkora Horňáková) 9. Tematická analýza II – praktický seminář a workshop (Marie Sýkora Horňáková) 10. Tematická analýza III – distanční hodina (Marie Sýkora Horňáková) 11. Presentations of students‘ portfolio (in English language) (Martin Ouředníček a Marie Sýkora Horňáková) 12. Presentations of students‘ portfolio (in English language) (Martin Ouředníček a Marie Sýkora Horňáková) 13. Zápočtová hodina a zpětná vazba Last update: Sýkora Horňáková Marie, Mgr., Ph.D. (15.11.2024)
|