|
|
|
||
The Theory of Geological Education is a basic course within the subject-specific didactic block of supplementary pedagogical studies. It places current geological education into a historical context and presents currently valid curriculum documents. Furthermore, it explores various teaching methods for geology and the degree of integration of geological content into other natural science subjects. As part of the course, students will become familiar with currently available textbooks for teaching geology at lower and upper secondary school level.
Last update: Jedličková Tereza, PhDr., Ph.D. (27.08.2023)
|
|
||
Základní: Turanová L.: Didaktika geológie 1. Všeobecná didaktika geológie. Univerzita Komenského Bratislava, Bratislava, 2000. 74 s. Pauk F. a kol.: Didaktika geologických věd. SPN, Praha, 1981. 253 s. Kočárek E.: Základy didaktiky geologie. 1. část. Univerzita Karlova v Praze - SPN, 1978. 92 s.
Doporučené: Kalhous Z., Obst O.: Školní didaktika. Portál, Praha, 2002. 448s. Vališová A., Kasíková H. aj.: Pedagogika pro učitele. Grada, Praha, 2007. 404 s. Last update: Řehořová Kamila (20.07.2023)
|
|
||
Teorie výuky geologie je základním kurzem z oborově didaktického bloku doplňkového pedagogického studia. Uvádí současnou výuku geologie do historického kontextu a představuje aktuálně platné kurikulární dokumenty. Dále se zabývá různými možnostmi výuky geologie a mírou integrace geologického učiva do jiných přírodovědných předmětů. V rámci výuky se studenti seznámí s aktuálně dostupnými učebnicemi pro výuku geologie na základních a středních školách.
Last update: Jedličková Tereza, PhDr., Ph.D. (27.08.2023)
|