Experimentation is a key part of science education. If chemistry teaching is not to be only theoretical, there is a need to consciously and effectively incorporate different forms and designs of chemical experimentation into the curriculum: from virtual demonstration to laboratory-based student experimentation. The teacher incorporates experiments that he/she knows and can do, so it is important that he/she has personal experience in conducting the experiment and its assignment. The course is taught as a laboratory exercise, with students demonstrating the ability to perform independently selected chemical experiments appropriate for school practice within the given tasks.
Common themes of the experiments include demonstration of the properties of inorganic substances, general principles of general chemistry, and maintenance of the chemistry laboratory.
Last update: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Experiment patří ke stěžejním částem výuky přírodních věd. Jestliže nemá být výuka chemie pouze teoretická, je potřeba vědomě a efektivně zařazovat do výuky různé formy a provedení chemického experimentu: od virtuálního demonstračního po laboratorní žákovský experiment. Učitel zařazuje do výuky experimenty, které zná a umí, proto je důležité, aby měl osobní zkušenost při provádění experimentu a jeho zadání. Výuka předmětu je realizována jako laboratorní cvičení, kdy studenti v rámci zadaných úkolů prokazují schopnost provádět samostatně vybrané chemické experimenty vhodné pro školní praxi.
Společným tématem pokusů je demonstrace vlastností anorganických látek, obecné principy obecné chemie a údržba chemické laboratoře.
Last update: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)