This course is an extension of the final thesis, primarily due to the research in the field of chemistry education or in conjunction with more demanding development of new educational means with subsequent verification in educational practice.
Enrolled by students working on their final thesis at the Department of Chemistry Education with the approval of the supervisor of the final thesis and the subject guarantor. The conditions for granting the credit are set by the supervisor of the final thesis.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (18.12.2023)
Tento předmět je rozšířením závěrečné práce především z důvodu oborově didaktického výzkumu většího rozsahu nebo náročnějšího vývoje nových vzdělávacích prostředků s následným ověřováním ve vzdělávací praxi.
Zapisují studenti zpracovávající svou závěrečnou práci na katedře učitelství a didaktiky chemie se souhlasem vedoucího závěrečné práce a garanta předmětu. Podmínky pro udělení zápočtu stanoví vedoucí závěrečné práce.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (18.12.2023)
Literature -
According to the recommendations of the project supervisor.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
Dle doporučení vedoucího projektu.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (19.09.2019)
Requirements to the exam -
The conditions for granting the credit are set by the supervisor of the final thesis.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
Podmínky pro udělení zápočtu stanoví vedoucí závěrečné práce.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (19.09.2019)
Syllabus -
The work plan will be assigned by the supervisor.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2023)
Plán prací sestaví vedoucí projektu.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (27.09.2019)
Learning outcomes -
Students evaluate and justify the procedures they use based on information and experience. They analyze problems related to teaching and propose solutions that demonstrate their ability to work with specific situations. This process encourages their active participation and motivates them to continue learning.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (25.09.2024)
Studenti vyhodnocují a zdůvodňují postupy, které aplikují na základě získaných informací a zkušeností. Analyzují problémy spojené s výukou chemie a navrhují řešení, která demonstrují jejich schopnost pracovat s konkrétními situacemi. Tento proces podporuje jejich aktivní zapojení a motivuje je k dalšímu vzdělávání.
Last update: Martínek Václav, doc. RNDr., Ph.D. (25.09.2024)