|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
WOLFE, P. (2010). Brain matters: Translating research into classroom practice. Alexandria: ASCD. CERI-OECD (2007). Understanding the brain: The birth of a learning science. Paris: Centre for Educational Research and Innovation – OECD. MARŠÁK, J.; JANOUŠKOVÁ, S. (2014). Neuropedagogika-neurověda a pedagogika ve společném úsilí. Pedagogika1/2014, s. 99-116. ISSN: 0031-3815. FALTÝN, J., NĚMČÍKOVÁ, K. & ZELENDOVÁ, E. (eds.) (2010). Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele. Praha: VÚP v Praze. JANOUŠKOVÁ, S.; HUBÁČKOVÁ, L; PUMPR, V.; MARŠÁK, J. (2014). Přírodovědná gramotnost v preprimárním a raném období primárního vzdělávání jako prostředek zvýšení zájmu o studium přírodovědných a technických oborů. Scientia in educatione 5(1), s. 36-49. ISSN:1804-7106.TOMÁŠEK, V.; BIRD, L.; JANOUŠKOVÁ, S. (2016). Czech Republic In TIMSS 2015 Encyclopedia. [on-line]. Dostupné na WWW: http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/encyclopedia/countries/czech-republic/. TOMÁŠEK, V.; BASL, J.; JANOUŠKOVÁ, S. (2016). Národní zpráva výzkumu TIMSS 2015. Praha: Česká školní inspekce, ISBN: 978-80-88087-07-6. OECD (2016). PISA 2015: Assessment and analytical framework. Paris: OECD Publishing. BLAŽEK, R.; PŘÍHODOVÁ, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Národní zpráva Přírodovědná gramotnost. Praha: Česká školní inspekce. ISBN 978-80-88087-08-3. STRAKOVÁ, J. (2009). Vzdělávací politika a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání v ČR. Orbis scholae, 3(3), 103–118. JANOUŠKOVÁ, S.; MARŠÁK, J. (2008). Indikátory kvality vzdělávání, Pedagogika, roč. 58, č. 4, s. 315-326. ISSN:0031-3815. JANOUŠKOVÁ, S.; MARŠÁK, J. (2011). Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků na školní, národní a mezinárodní úrovni pomocí indikátorů. Scientia in educatione (2).
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
The American essay in the range of 1-2 pages will be elaborated for the exam. The classification will also include the presentation of the essay's conclusions. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (15.12.2022)
2. Přírodovědná gramotnost jako obecný přístup k výuce přírodních věd a její vazba na kurikulární dokumenty, resp. rámcové vzdělávací programy. 3. Přínosy různých technik výuky a učení se k rozvoji přírodovědné gramotnosti (přírodovědného vzdělání). 4. Kompetence učitele přírodovědných oborů včetně praktických ukázek způsobů jejich rozvoje. 5. Možnosti realizace různých metod, forem a postupů výuky při realizaci rámcových vzdělávacích programů, resp. školních vzdělávacích programů v oblasti přírodních věd (včetně praktických ukázek). 6. Způsoby hodnocení výuky přírodních věd různými metodami, formami a postupy (analýza dostupných národních a mezinárodních studií). 7. Způsoby hodnocení přírodovědného vzdělávání ve výuce - metody, s akcentem na formativní hodnocení včetně ukázek. 8. Prezentace studentů |