|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
MOLDAN, B. (2015). Podmaněná planeta. Praha:Karolinum. ISBN: 978-80-246-2999-5. Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj 2008 - 2015. Dostupné na www:https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/strategie_vzdelavani/$FILE/OEV-Strategie_VUR_%C4%8CR-20080808.pdf JANOUŠKOVÁ, S.; HÁK, T.; MARŠÁK, J.; PACHMANOVÁ, L. (2010). Charakter indikátorů udržitelného rozvoje a indikátorů vzdělávání pro udržitelný rozvoj na mezinárodní úrovni. Envigogika 2010/V/3 [on-line]. 2010. [cit. 2017-09-26]. Dostupné na www: http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenze/103-novinky/zajimavosti/426-charakter-indikator-ur-a-vur , ISSN: 1802-3061. JANOUŠKOVÁ, S.; BONĚK, J. (2008). Civilizace a jejich vliv na prostředí, Metodický portál RVP [on-line]. [cit. 2017-10-6]. Dostupné na www: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1855/civilizace-a-jejich-vliv-na-zivotni-prostredi.html/ ISSN: 1802-4785. JANOUŠKOVÁ, S.; HÁK, T., ŠVEC, P. (Eds.) Metodika hodnocení udržitelných měst: Audit udržitelného rozvoje pro realizátory MA21 v ČR. ISBN: 978-80-906033-2-5 (pouze část týkající se vzdělávání a výchovy). JANOUŠKOVÁ, S.; HÁK, T.; MOLDAN, B. (2017). Pět klíčových indikátorů udržitelného rozvoje: nástroje pro vzdělávání a osvětu veřejnosti. Envigogika (12)/1, [on-line]. Dostupné na WWW: http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/issue/view/33 JANOUŠKOVÁ, S.; HÁK, T. Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání. In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. Ostrava 22. – 24. 5. 2017. ISBN 978-80-7464-942-4. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
Credit - presentation - way of interpretation of a particular topic of sustainable development in education (presented within exercises)
Exam - oral - content is based on presentations and recommended literature |
|
||
Last update: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (21.10.2017)
2. Jaká jsou důležitá aktuální témata z hlediska výuky (např. historické souvislosti ovlivňování přírody člověkem a promítání do současnosti, způsoby měření udržitelnosti (sociální, environmentální a ekonomické indikátory a jejich vztah), vztah vzdělanosti a prosazování myšlenek udržitelného rozvoje). 3. Jak se koncept odráží ve formálním vzdělávání . v kurikulárních dokumentech - rámcových vzdělávacích programech - kompetencích, cílech a očekávaných výstupech. 4. Jak je koncept udržitelného rozvoje pojímán v rámci neformálního vzdělávání. 5. Jak může být vzdělávání pro udržitelný rozvoj hodnoceno na národní a lokální úrovni. 6. Jakými vhodnými didaktickými metodami k výuce dané problematiky přistoupit. |