|
|
|
||
The course is focused on practical training in creating, verifying and evaluating the quality of assessment tools in teaching science and biology, on the analysis of tests and other types of written expression of students, the conversion of student performance to grade x verbal evaluation and the pitfalls of teacher evaluation activities. Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
|
|
||
I. Kalhous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál Laufková, V. Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, roč. 67, č. 2, 2017, s. 126–146 Starý, K., Laufková, V. a kol. 2016. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Kratochvílová, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, 2011, MSD Čechová B., 2009: Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál. 120 s. Novotná, K., & Krabsová, V. (2013). Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika, 63, (3), 355−371.
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999
IV. Mandíková, D., Houfková, J. Čížková, V., Čtrnáctová, H., Řezníčková, D. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Podnázev: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce 2012, 133 s. ISBN 978-80-905370-1-9. Hejný, M. a kol. Matematické a přírodovědné úlohy pro 1. stupeň. U
V. https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Publikace/PISA_2018_country_note.pdf http://www.pedagogicke.info/2019/12/csi-vysledky-ceskych-zaku-v-pisa-2018.html https://perpetuum.cz/2020/03/jak-zvladnout-vyuku-po-uzavreni-skol-tipy-na-online-aplikace/
Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
|
|
||
Oprava, hodnocení a klasifikace písemné práce zadané v jedné třídě gymnázia. Návrh testu pro žáky gymnázia na dané biologické téma ve variantách otevřených a uzavřených otázek. Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
|
|
||
Vzhledem k současným cílům výuky, mezi které patří i snaha rozvinout kompetence učitelů pro distanční výuku, budou u jednotlivých vybraných témat naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti, jak se vyhnout zbytečným problémům. 1. Hodnocení písemného projevu žáka
6. Kontrola a rozbor samostatných prací Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
|